Oficjalny debiut Microsoft LiveSearch

Microsoft zakończył testy beta swojej nowej wyszukiwarki. LiveSearch ma pomóc koncernowi z Redmond w rywalizacji z Google i Yahoo, które zajmują czołowe miejsce na rynku reklamy umieszczanej na wyszukiwarkach.

Microsoft zakończył testy beta swojej nowej wyszukiwarki. LiveSearch ma pomóc koncernowi z Redmond w rywalizacji z Google i Yahoo, które zajmują czołowe miejsce na rynku reklamy umieszczanej na wyszukiwarkach.

Pusta strona http://www.livesearch.com przypomina prostotą witrynę wyszukiwarki Google. Analogicznie do niej, LiveSearch kryje jednak w sobie wiele ciekawych narzędzi, jak np. sekcja QnA, będąca interaktywnym, "spoŁecznoŚciowym" odpowiednikiem serwisu Google Answers.

Pusta stronahttp://www.livesearch.com przypomina prostotą witrynę wyszukiwarki Google. Analogicznie do niej, LiveSearch kryje jednak w sobie wiele ciekawych narzędzi, jak np. sekcja QnA, będąca interaktywnym, "spoŁecznoŚciowym" odpowiednikiem serwisu Google Answers.

Strona LiveSearch www.live.com dostępna jest także w języku polskim i przeszukuje Internet uwzględniając polskie znaki diakrytyczne. Mimo ogromnych inwestycji Microsoft ma wciąż mało znaczący - pod względem liczby użytkowników - udział w rynku wyszukiwarek (13%) i w dodatku kurczący się (spadek o 3% od lipca 2005 r.). Zgodnie z badaniami comScore Networks, niekwestionowanym liderem jest Google (45%), a tuż za nim znajduje się serwis wyszukiwawczy Yahoo (29%).

Do czwartku 14 września br. serwis MSN Search ma zostać zastąpiony przez LiveSearch. W porównaniu do poprzednika LiveSearch ma wiele nowych funkcji, w tym wyszukiwanie obrazów z możliwością oglądania ich w pełnej rozdzielczości, poprawiony interfejs użytkownika i dodatkowe narzędzia pozwalające na zawężenie liczby wyszukanych wyników.

Podobnie jak Google i Yahoo, LiveSearch posiada także serwis typu question-and-answer - QnA, za pomocą którego użytkownicy mogą zadawać konkretne pytania.