Ofensywa chińskich modeli AI pozwalających tworzyć przekazy wideo

Chińczycy odgrywają coraz większą rolę na rynku rozwiązań AI. Przykładem może być Tencent (chińska firma specjalizująca się w projektowaniu gier wideo i właściciel znanej aplikacji do czatowania WeChat). Wprowadziła ona w tym tygodniu do repozytorium GitHub nową wersję swojego generatywnego modelu AI, który jest używany do tworzenia filmów wideo.

Grafika: Tencent

Chodzi o oprogramowanie open source noszące nazwę DynamiCrafter. Podobnie jak inne generatywne narzędzia tego typu dostępne obecnie na rynku, DynamiCrafter wykorzystuje metodę dyfuzji do przekształcania tekstu i obrazów na krótkie filmy wideo. Znane w fizyce zjawisko dyfuzji zostało w tym przypadku wykorzystane przez oprogramowanie uczenia maszynowego do przekształcania prostych danych w bardziej złożone i realistyczne przekazy, w tym przypadku w filmy wideo. Druga generacja narzędzia DynamiCrafter pozwala tworzyć filmy o rozdzielczości 640 × 1024 pikseli (poprzednia wersja wspierała rozdzielczość 320 × 512).

Twórcy narzędzia informują, że zastosowana przez nich technologia różni się od technologii stosowanych przez konkurencję tym, że rozszerza zastosowanie technik animacji obrazu na jak to określono bardziej ogólne treści wizualne. Chińczycy mają w tej dziedzinie duże dokonania.Oprócz Tencenta, takie firmy jak ByteDance, Baidu i Alibaba opracowały również własne modele AI służące do przekształcania przekazów tekstowych czy obrazów na filmy wideo. Mówimy o takich narzędziach, jak MagicVideo (produkt firmy ByteDance), UniVG (produkt firmy Baidu) i VGen (produkt firmy Alibaba), które pojawiły się wcześniej na witrynie GitHub. Są to jednak wszystko wersje demo i żadne z nich nie jeszcze dostępne publicznie.

Zobacz również:

  • GPW WATS – twarda podstawa do globalnego konkurowania
  • Majowa konferencja Apple może być ważniejsza niż oczekujemy
  • Vids, czyli nowa jakość tworzenia przekazów wideo
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200