Obiekty w sieci

WebObjects będą obsługiwać skrypty Visual Basic.

WebObjects będą obsługiwać skrypty Visual Basic.

Next Software Inc. ogłosił, że jego zestaw narzędzi WWW - WebObjects - będzie obsługiwać skrypty napisane w

Microsoft VB Script. Podczas konferencji w San Francisco Steve Jobs, prezydent Nexta, stwierdził, że od lata br. będzie można używać VB do budowania dynamicznych aplikacji WWW za pomocą WebObjects. Dotychczas narzędzia Nexta korzystały z własnego języka skryptów (opartego na języku C) oraz z JavaScripct.

"Poczynania Nexta świadczą o jego chęci dołączenia do głównego nurtu twórców aplikacji WWW. Next przez dostosowanie swoich narzędzi do Visual Basic uzyskuje dostęp do milionów użytkowników tego języka" - mówi Rob Enderle, informatyk z San Jose w Kalifornii.

WebObjects, podobnie do ActiveX Microsofta, jest zestawem narzędzi służącym do budowania dynamicznych aplikacji internetowych z gotowych fragmentów. Jest on jednak mniej zależny od dedykowanych technologii Microsofta, takich jak OLE/COM (Component Object Model). Jest poza tym bardziej skalowalny od ActiveX. " Nexta postrzegamy nie jako konkurenta, ale jako współtwórcę produktów value-add" - mówi Cornelius Willis, kierownik marketingu internetowego

Microsoft.

WebObjects będzie dostarczany w trzech odmianach: WebObjects, WebObjects Pro oraz WebObjects Enterprise. Pierwsze z narzędzi będzie osiągalne bezpłatnie pod URLhttp://www.next.com. Pozostałe dwa przeznaczone są dla profesjonalnych twórców internetowego oprogramowania. WebObjects Pro pozwoli użytkownikom kompilować źródła napisane w C, C++, Javie i Objective C oraz używać architektury OLE/COM (Microsofta) w celu importu informacji z aplikacji używających technologii OLE. Programy napisane za pomocą nowego narzędzia będą mogły być rozprowadzane przez wiele serwerów pajęczyny. Cena WebObjects Pro będzie wynosić 2.999 USD (licencja jednoprocesorowa). WebObjects Enterprise umożliwia dostęp do dynamicznych baz danych produkcji Oracle, Sybase oraz Informix Software.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200