Nowy serwis Citibanku dla klientów korporacyjnych

Citibank (Poland) SA pod koniec listopada br. zaoferował klientom korporacyjnym nową usługę - CitiCommerce.com, będącą połączeniem rozwiązań handlu elektronicznego i bankowości elektronicznej.

Citibank (Poland) SA pod koniec listopada br. zaoferował klientom korporacyjnym nową usługę - CitiCommerce.com, będącą połączeniem rozwiązań handlu elektronicznego i bankowości elektronicznej. W kontaktach z partnerami handlowymi z CitiCommerce.com korzystają już dwaj polscy klienci banku. Polska jest drugim krajem - po Singapurze - w którym udostępniono tę usługę. Potencjalnymi jej klientami mają być m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, elektronicznej, papierniczej, chemicznej, farmaceutycznej i towarów szybko zbywalnych.

Popyt już jest

"Panuje opinia, że Polska jest krajem nieprzygotowanym i pozostającym w tyle za krajami wysoko rozwiniętymi, jeśli chodzi o wykorzystanie rozwiązań handlu elektronicznego. Mimo to zdecydowaliśmy się na zaoferowanie usługi CitiCommerce.com polskim klientom. Myślimy nawet, że zrobiliśmy to zbyt późno. Wiemy, iż od ubiegłego roku klienci poszukiwali tego typu oferty, a nie znajdując jej często decydowali się na wdrażanie własnych rozwiązań" - mówi Wojciech Stefańczyk, kierownik projektu CitiCommerce.com w Citibank (Poland) SA.

Za pośrednictwem stron internetowych CitiCommerce.com producenci czy dystrybutorzy i ich partnerzy handlowi mogą przeprowadzać transakcje elektroniczne. Citibank dostarcza niezbędną infrastrukturę i zapewnia bezpieczne przetworzenie transakcji zawieranych drogą elektroniczną.

"W bardzo dużym uproszczeniu można by nazwać nasz produkt sklepem internetowym, do którego dodaliśmy niezbędną infrastrukturę bankową co czyni nasz produkt unikalnym na rynku" - mówią przedstawiciele Citibanku. Za pośrednictwem CitiCommerce.com kupujący może sprawdzić aktualną ofertę producenta, złożyć i zapłacić za zamówienie, a także śledzić status jego realizacji.

Zintegrowany z ERP

Sprzedawca z kolei za pośrednictwem CitiCommerce.com może automatycznie przetwarzać przychodzące zamówienia i przesyłać faktury partnerom. Usługa ta umożliwia mu - dzięki połączeniu z systemem bankowym Citibanku - uzgodnić przelewy dokonane na jego konto w Citibanku z wystawionymi przez niego fakturami. Jest to m.in. przeprowadzane na podstawie unikalnego numeru referencyjnego zlecenia.

"Wiemy, że dla naszych klientów ten właśnie etap jest najbardziej kłopotliwy. Uzgodnienie zabiera dużo czasu.CitiCommerce.com codziennie przygotowuje raport o zapłaconych danego dnia faktur. Klient może sprawdzić, który partner i za co zapłacił, co ułatwia mu np. uruchomienie dla współpracującej z nim firmy nowego kredytu" - tłumaczy Wojciech Stefańczyk.

CitiCommerce.com można zintegrować ze stosowanymi przez klientów systemami klasy MRP II/ERP. Opracowano już interfejs dla SAP R/3, Oracle Financials i PeopleSoft. Przy integracji systemu CitiCommerce.com z oprogramowaniem dwóch pierwszych klientów w Polsce z Citibankiem współpracowała firma WebStudio Internet Partners.

Bezpieczeństwo na procesorze

Aby zapewnić bezpieczeństwo dokonywania transakcji, Citibank wykorzystał system kart mikroprocesorowych firmy Entrust, na których zapisane jest hasło i cyfrowy podpis każdego użytkownika systemu. System Entrust stosowany jest także do szyfrowania transakcji. Wykorzystuje on potrójne algorytmy DES.

Użytkownik loguje się do systemu za pomocą karty mikroprocesorowej. Po jego rozpoznaniu, system automatycznie uruchamia odpowiednią wersję językową strony CitiCommerce.com.