Nowe role w IT

Analitycy Forrestera uważają, że rola IT w firmach zasadniczo się zmienia, ewoluują postawy pracowników i relacje ze środowiskiem biznesowym.

W ciągu najbliższej dekady zmienią się modele pracy w zawodach związanych z IT. Departamenty technologiczne stoją w obliczu nowych wyzwań związanych z rosnącym popytem ze strony użytkowników końcowych, muszą implementować nowe systemy lub tworzyć własne. Rośnie także liczba zewnętrznych dostawców, z których korzystają firmy.

"Nie mamy wątpliwości, że wiele ról w IT będzie ewoluowało w kierunku zarzadzania. To ruch zmierzający od budowania w kierunku konsultowania" - powiedział Marc Cecere, wiceprezes Forrestera, w wywiadzie dla brytyjskiego wydania Computerworlda.

Zobacz również:

  • Wracamy do biur, choć niekoniecznie. 70% firm przejdzie na model hybrydowy

Do tej pory działy IT były ekspertami technologicznymi w swoich firmach, teraz zaczyna rosnąć presja innych działów, chcących zaimplementować własną technologię. W rezultacie, informatycy będą musieli zarządzać tymi zmianami i edukować pracowników działów biznesowych.

Innym wyzwaniem będzie ciągła ekspansja outsourcingu i cloud computingu. Może się okazać, że przedstawiciele działów IT uznają, że mają do czynienia ze zbyt dużą liczbą dostawców i zaczną ich redukować. To z kolei przyniesie nowe wyzwania zarządcze w IT.

Cecere podkreśla, że jest to dopiero wczesny etap przemiany, ale jak wynika z jego rozmów z szefami działów IT, te zmiany już zachodzą i to w szybkim tempie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200