Nowe możliwości dla partnerów

IBM ogłasza programy wspomagania sprzedaży sprzętu i oprogramowania BESTeam i NETeam

IBM ogłasza programy wspomagania sprzedaży sprzętu i oprogramowania BESTeam i NETeam

IBM jest jednym z największych światowych dostawców oprogramowania. W roku 1995 sprzedaż oprogramowania przyniosła firmie ponad 12 mld USD (nie licząc obrotów Lotusa). Aby zwiększyć sprzedaż oprogramowania, firma ponad rok temu zainaugurowała w Stanach Zjednoczonych program wspomagania partnerów o nazwie BESTeam.

Pod koniec marca br. IBM zaprezentował polskim partnerom handlowym nowy program wspomagania sprzedaży Business Enterprise Solution Team - BESTeam. Duże powodzenie programu BESTeam w Stanach Zjednoczonych skłoniło firmę do przystosowania go i rozwijania na rynkach europejskich. Polska jest jednym z ostatnich krajów w Europie, w którym rusza BESTeam. W tym samym czasie wystartował on także w Japonii.

Celem programu jest wspomaganie partnerów handlowych IBM przez wszechstronną pomoc techniczną, udostępnienie im materiałów technicznych, szkolenia, certyfikację specjalistów oraz wspólne działania marketingowe.

Równolegle z rozpoczęciem programu BESTeam w Polsce, IBM zaprezentował w Cannes program NETeam. Przeznaczony on jest dla wszystkich resellerów zainteresowanych sprzedażą sprzętu sieciowego IBM, również tych, którzy, jak dotąd, nie mieli podpisanych z IBM żadnych umów. "Chcemy odświeżyć nasze kanały dystrybucyjne" - mówił w Cannes Peter Hammond, odpowiedzialny za kanały dystrybucyjne produktów sieciowych w IBM. "Do NETeam zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką sieci - biznes partnerów, resellerów, konsultantów i integratorów systemów".

Jedynym wymogiem stawianym chętnym do uczestnictwa w NETeam jest podłączenie do sieci serwerów Lotus Notes, za pośrednictwem których dystrybuowane są wszelkie informacje niezbędne firmom uczestniczącym w programie oraz zadeklarowanie się, w jakim zakresie technologii sieciowej chcą wspomagać IBM. Dzięki temu w NETeam uczestniczyć mogą zarówno sprzedawcy kart sieciowych, jak i firmy realizujące kompleksowe, duże instalacje sieciowe opierające się a sprzęcie IBM.

Podobnie jak w BESTeam, IBM będzie szkolić specjalistów i wspierać firmy w akcjach marketingowych. W niektórych krajach przewidywane jest nawet prowadzenie bezpośredniego mailingu - rozsyłania reklamówek do tysięcy firm.

NETeam podzielony jest na osiem grup tematycznych: technologię ATM, przełączanie, sieci bezprzewodowe, WAN, Token Ring, Ethernet, Mosty i routing oraz huby.

Nabór do programu NETeam odbywać się będzie w dwóch etapach: wiosennym i jesiennym. Już na przełomie kwietnia i maja IBM wyśle informacje o programie wraz z formularzem zgłoszeniowym do stu tysięcy firm zajmujących się technologią sieciową na całym świecie.

Jak na razie nie wiadomo kiedy NETeam zostanie zapowiedziany w Polsce. Jest to o tyle istotne, że w każdym kraju znajdować się musi odpowiednia grupa przeszkolonych pracowników IBM, która wspierać ma firmy uczestniczące w NETeam. "Jeśli jednak któraś z polskich firm zainteresowana jest uczestnictwem w programie NETeam, to może zwracać się bezpośrednio do naszej centrali w Wiedniu" - powiedział nam Don Rainey, kierujący programem NETeam.