Nowa kampania BSA
- Jarosław Ochab,
- 01.04.2003, godz. 10:55
Od kwietnia Business Software Alliance będzie promować wśród polskich przedsiębiorstw aplikacje wspomagające inwentaryzowanie oprogramowania.
Stowarzyszenie będzie zachęcać do wdrażania narzędzi wspomagających zarządzanie licencjami. BSA z nową kampanią zamierza docierać bezpośrednio do właścicieli firm.
„Podczas poprzednich akcji organizacja Business Software Alliance uświadamiała właścicielom małych i średnich przedsiębiorstw jak istotne jest przestrzeganie praw autorskich producentów oprogramowania w podmiotach gospodarczych. Tym razem udostępniamy narzędzia, dzięki którym będą mogli zadbać o przestrzeganie praw autorskich w swoich firmach." - powiedział Bartłomiej Witucki, rzecznik BSA.
Zobacz również:
Według badań CBOS jedynie 60% przedsiębiorców zetknęło się z określeniem "audyt oprogramowania". Ponad 90% właścicieli średnich firm uważa, że kierownictwo może ponieść odpowiedzialność prawną za używanie nielegalnego oprogramowania. Blisko 57% z nich deklaruje, że nigdy nie sprawdzało zgodności zainstalowanego oprogramowania z wykupionymi licencjami.