Novell: zarządzanie usługami biznesowymi dla centrów danych

Firma zaprezentowała kompleksowy pakiet rozwiązań do zarządzania usługami biznesowymi (BSM - Business Service Management), który jest efektem niedawnego przejęcia firmy Managed Objects.

Rozwiązania, oferowane pod nazwą Novell Business Service Management, rozszerzają ofertę Novella, udostępniając możliwości w zakresie zarządzania i pomiaru wydajności fizycznej i wirtualnej infrastruktury informatycznej postrzeganej jako zestaw usług świadczonych użytkownikom biznesowym. Novell BSM jest pakietem rozwiązań opartych na Web 2.0.

Rozwiązania BSM stanowią szybko rosnący segment rynku. Według raportu Forrester Research, rynek SLM/BSM był w ubiegłym roku najsilniejszym segmentem rynku rozwiązań do zarządzania informatyką, wyróżniając się roczną stopą wzrostu równą 36 proc. Działanie BSM polega na dynamicznym wiązaniu usług związanych z działaniem przedsiębiorstwa z obsługującymi je aplikacjami, obciążeniami serwerów i elementami infrastruktury, udostępniając w ten sposób obraz środowiska informatycznego widziany od strony biznesowej, co z kolei umożliwia lepsze opanowanie wpływu zmian infrastruktury na realizację usług informatycznych świadczonych na rzecz firmy.

Według Joe Wagnera, starszego wiceprezesa i dyrektora generalnego działu zarządzania systemami i zasobami Novella, zarządzanie usługami biznesowymi stanowi integralną część strategii Novella w zakresie rozwiązań dla centrów danych. Integracja nowo pozyskanych technologii z oferowanymi przez Novella rozwiązaniami do wirtualizacji i zarządzania obciążeniami ma oferować bardziej ekonomiczne i otwarte narzędzia do zarządzania i pomiaru efektywności newralgicznych usług i aplikacji.

Rozwiązania Novell BSM zapewniają integrację i korelację istniejących rozwiązań do zarządzania infrastrukturą informatyczną w jednej konsoli opartej na Web 2.0. Wbudowane mechanizmy analityczne automatyzują analizę wpływu zmian w infrastrukturze i odnajdowanie źródła problemów.

W ramach oferty BSM, Novell udostępnia pięć zintegrowanych modułowych produktów: Novell Business Service Manager - do monitorowania efektywności aplikacji i usług w czasie rzeczywistym; Novell myCMDB - sfederowane rozwiązanie CMDB; Novell Business Experience Manager - do monitorowania wydajności aplikacji; Novell Business Service Level Manager - do monitorowania w czasie rzeczywistym zgodności poziomu usług z umowami SLA i Novell myMO Executive Dashboard - narzędzie do wizualizacji z uwzględnieniem ról.

Rozwiązania Novell Business Service Management zostaną zintegrowane z produktami PlateSpin Workload Management oraz systemem Novell SUSE Linux Enterprise Server. Bardziej szczegółowe plany rozwoju tych produktów mają być opublikowane jeszcze w tym roku.

Rozwiązania Novell Business Service Manager, Novell myCMDB, Novell Business Experience Manager, Novell Business Service Level Manager oraz Novell myMO Executive Dashboard są już dostępne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200