Novell: iPhone otwarte dla projektantów .NET

Firma poinformowała o dostępności MonoTouch 1.0 - rozwiązania do tworzenia aplikacji dla urządzeń iPhone i iPod Touch z użyciem środowiska programistycznego Microsoft .NET, w tym C# oraz innych języków programowania wchodzących w skład .NET. Do tej pory aplikacje dla iPhone tworzone były za pomocą C oraz Objective-C.

Rozwiązanie MonoTouch, opracowane w ramach projektu Mono, inicjatywy open source sponsorowanej przez Novella, ma upraszczać tworzenie aplikacji dla iPhone, umożliwiając programistom wykorzystanie kodów i bibliotek napisanych dla środowiska .NET oraz języków programowania takich jak C#.

Licencja na oprogramowanie do tworzenia aplikacji dla urządzeń iPhone zabrania rozpowszechniania mechanizmów skryptowych czy kompilatorów Just-In-Time (JIT), wymaganych przez rozwiązania takie jak .NET do wykonywania kodu. Z tego powodu tworzenie aplikacji dla iPhone z wykorzystaniem .NET i Mono było praktycznie niemożliwe. MonoTouch zmienia tę sytuację, ponieważ tworzy wynikowo rodzimy kod wykonywalny.

MonoTouch to platforma tworzenia oprogramowania zawierająca zestaw kompilatorów, bibliotek i narzędzi zapewniających integrację z oprogramowaniem Apple iPhone SDK. Zawarte są w nim też biblioteki klas bazowych Microsoft .NET, a także biblioteki umożliwiające korzystanie z rodzimych interfejsów programistycznych iPhone oraz kompilator krzyżowy, pozwalający przetwarzać pliki wykonywalne i biblioteki .NET bezpośrednio w rodzime aplikacje.

MonoTouch w edycji Enterprise kosztuje 999 USD za stanowisko przy rocznym abonamencie, obejmującym asystę techniczną i aktualizacje. Dla użytkowników indywidualnych przeznaczona jest edycja MonoTouch Personal, kosztująca 399 rocznie za stanowisko.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200