Nokia pozycjonuje abonenta komórkowego

Podczas konferencji "Nokia Mobile Internet" w Barcelonie Nokia zaprezentowała własne rozwiązanie pozycjonujące abonenta komórkowego dla systemu WCDMA - Nokia mPosition, a także centrum obsługi lokalizacji w sieci komórkowej Enabling Mobile Location Center.

Podczas konferencji "Nokia Mobile Internet" w Barcelonie Nokia zaprezentowała własne rozwiązanie pozycjonujące abonenta komórkowego dla systemu WCDMA - Nokia mPosition, a także centrum obsługi lokalizacji w sieci komórkowej Enabling Mobile Location Center, zwiększające możliwości obecnych usług lokalizacyjnych w sieciach trzeciej generacji (3G).

Rozwiązanie mPosition dla szerokopasmowego systemu ze zwielokrotnieniem kodowym WCDMA (Wideband Code Division Multiple Access) umożliwia szybkie przejście z używanego do tej pory w systemie GSM rozwiązania mPosition. Dzięki niemu operatorzy telekomunikacyjni mogą świadczyć swoim abonentom dodatkowe usługi, ułatwiające ich codzienne życie, takich jak przesyłanie wiadomości o lokalizacji, wyszukiwanie znajomych czy komunikaty o ruchu drogowym. System będzie umożliwiał także wzywania pomocy w nagłych przypadkach.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • VoLTE w praktyce - czy warto korzystać z tej technologii?

Enabling Mobile Location Center (EMLC) stanowi podstawowy element Nokia mPosition; umożliwia operatorowi sieci komórkowej świadczenie usług lokalizacyjnych, przetwarzając informacje o lokalizacji abonentów oraz dostarczając je firmom typu ASP (Application Service Providers). Przekaz informacji o lokalizacji abonentów sieci komórkowej dokonuje się z zachowaniem ich prywatności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200