Nokia: multimedia motorem wzrostu

Sprzedaż fińskiego producenta wzrosła o jedną czwartą do 8,06 mld euro. Zysk netto zwiększył się o 15 proc. do 799 mln euro. Na rynek trafiło 60,8 mln telefonów marki Nokia.

Przychody ze sprzedaży telefonów komórkowych sięgnęły 4,86 mld euro, co oznacza wzrost o 20 proc. Obniżyła się natomiast marża zysku operacyjnego z 19,8 do 16,2 proc. co zaowocowało spadkiem wyniku operacyjnego tego działu do 789 mln euro z 802 mln rok wcześniej.

Nokia prognozuje tegoroczną światową sprzedaż telefonów komórkowych na 760 mln sztuk, wobec szacowanych wcześniej 740 mln.

Dział multimediów produkujący m.in. konsole do gier oraz terminale trzeciej generacji zanotował wzrost przychodów o 89 proc. do 1,38 mld USD i osiągnął zysk operacyjny w wysokości 126 mln euro, wobec straty 64 mln euro rok wcześniej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200