Nokia likwiduje markę OVI

Po czterech latach na rynku marka OVI zniknie z rynku. Nazwa ta dotyczy mobilnych serwisów dostępnych dla użytkowników telefonów Nokia. Likwidacja marki nie oznacza, że oferowane przez nią usługi także przestaną istnieć. Wszystkie pozostaną w sieci, ale będą markowane bezpośrednio przez Nokię.

Rezygnacja z nazwy OVI zaowocuje zmianą nazewnictwa serwisów mobilnych np. z OVI Maps na Nokia Maps. W ten sposób producent telefonów przygotowuje się do wprowadzenia systemu operacyjnego Windows Phone na miejsce Symbiana. Jeszcze jedna marka utożsamiana z serwisem mobilnym Nokii byłaby tylko dodatkowym zamieszaniem dla użytkowników.

OVI powstało w 2007 roku. Nie odniosło jednak spodziewanego sukcesu i w styczniu 2011 roku zamknięto jego działalności w 27 z 33 krajów, w których funkcjonowało. Odrębna marka nie przyniosła zadowalających rezultatów i dlatego wszystkie funkcjonujące do tej pory serwisy OVI będą markowane bezpośrednio przez Nokię.

Zobacz również:

  • Nokia rozszerza produkcję w USA

Nokia stara się stworzyć dla siebie nowe środowisko, w które wkroczy ze smartfonami Windows Phone 7. Istnieje duża presja na firmę, by pierwsze urządzenia tego typu pojawiły się jeszcze w tym roku. Niedawno Nokia przekazała prace nad systemem Symbian oraz 3 000 pracowników współpracującej z nią firmie Accenture.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200