Nieudana próba wskrzeszenia marki BlackBerry

Amerykańska firma Onwardmobility zweryfikowała swoje wcześniejsze plany dotyczące ewentualnego wznowienia produkcji smartfonów BlackBerry i zakomunikowała oficjalnie, że rezygnuje z tego zamiaru. Tym samym legendarna marka, która zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii, przechodzi na dobre do lamusa.

Grafika: Randy Lu/Unsplash

Wszystko wskazuje na to, że wcześniejsze doniesienia o utracie przez firmę Onwardmobility licencji na wykorzystanie marki BlackBerry okazały się prawdą. Wiadomość ta zbiegła się w czasie z wyłączeniem przez firmę Blackberry miesiąc temu ostatniej usługi obsługującej jej smartfony, kończąc tym samym właściwie cykl życia tej marki. Decyzja firmy Onwardmobility, która jest ostatnim właścicielem marki Blackberry, oznacza definitywne pożegnanie z BlackBerry.

Warto w tym momencie przypomnieć, że kanadyjska firma sprzedała prawa do produkcji smartfonów BlackBerry chińskiej korporacji TCL w 2016 roku. Nie zrobiła jednak użytku z tego faktu i sprzedała markę oraz licencję firmie OnwardMobility, która zdecydowała się na taki krok zamierzając produkować smartfony 5G zawierające fizyczną, a nie ekranową klawiaturę. Plany te spaliły na panewce i firma ma obecnie na tyle poważne kłopoty finansowe, że może całkowicie zniknąć z rynku.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023

Użytkowników smartfonów BlackBerry z systemem Android uspokajamy, że w dającej się przewidzieć przyszłości będą one dalej obsługiwane technicznie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200