Niemieckie telekomy będą musiały udostępniać dane policji

Unia Europejska stara się ograniczać naruszenia prywatności internautów, ale są kraje w których uchwalane są nowe prawa dające więcej możliwości organom ścigania. Od teraz w Niemczech policja będzie mogła uzyskiwać informacje na temat użytkowników bezpośrednio od operatorów.

W Niemczech uchwalono nowe prawo, które nakazuje operatorom świadczącym usługi telekomunikacyjne i udzielającym klientom dostępu do internetu przechowywanie metadanych na ich temat przez 10 tygodni. To kolejny raz w przeciągu ostatnich kilku lat, kiedy lokalne prawo dotyczące przechowywania i udostępniania organom ścigania danych na temat klientów jest zmieniane.

W 2008 roku wprowadzono pierwsze prawo regulujące zbieranie metadanych na temat klientów przez operatorów, które było zgodne z dyrektywą Unii Europejskiej. W marcu 2010 roku uchylono przepisy, które okazały się niezgodne z niemieckimi prawami. Komisja Europejska próbowała wymusić na przedstawicielach niemieckiego rządu dostosowanie się do dyrektywy w maju 2012 roku.

Zobacz również:

  • Intel przegrywa w niemieckim sądzie

W kwietniu 2014 okazało się, że sama dyrektywa narusza prawa internautów, a Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej musiał się poddać. Wtedy też zerwano porozumienie Safe Harbor pomiędzy Komisją Europejską i władzami Stanów Zjednoczonych, bo nie zapewniało ono mieszkańcom Unii Europejskiej dostatecznej ochrony w zakresie prywatności.

Niemieckie telekomy będą musiały udostępniać dane policji

Niemiecki parlament mimo to wprowadził teraz ponownie prawo, które wymaga od operatorów przechowywania danych na temat użytkowników. Przez 10 tygodni mają być przechowywane informacje na temat tego, jakie wykonywano połączenia, gdzie i do kogo wysyłano SMS-y i z jakich adresów IP korzystali użytkownicy. Treść wiadomości nie będzie przechowywana.

Niemiecki parlament przyjrzy się tej sprawie ponownie, jak będzie można już orzec, czy nowe przepisy pomagają w zwalczaniu przestępczości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200