"Nie możecie przegrać z Linuksem!"

Microsoft jest gotów zaoferować potencjalnym klientom korporacyjnym zniżki na swoje oprogramowanie, jeśli tylko miałoby to sprawić, że zdecydują się oni na korzystanie z produktów koncernu, zamiast z Linuksa - poinformował magazyn International Herald Tribune.

Z artykułu opublikowanego w czwartek w serwisie internetowym IHT dowiadujemy się, że szef działu sprzedaży Microsoftu, Orlando Ayala, rozesłał w lipcu ub.r. do swoich podwładnych list, w którym zachęca do korzystania ze specjalnych funduszy, aby skuteczniej promować rozwiązania Microsoftu wsród firm króre skłaniją się ku wdrożeniom rozwiazań open source. "Nie możemy oddawać rynku Linuksowi" - IHT cytuje fragment owej wiadomości.

Przedstawiciele brytyjskiego oddziału Microsoftu początkowo odmówili komentowania jakichkolwiek informacji, które "wyciekły" z firmy, później jednak opublikowali oświadczenie w tej sprawie. Czytamy w nim, że publikacja IHT dotyczy "pewnych programów, które Microsoft wdrożył, by móc zaoferować klientom swoje produkty w niskich cenach". Od pewnego czasu Linux powoli, ale sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku oprogramowania dla korporacji oraz administracji rządowej - klienci postrzegają ten system jako stabilną, wydajną i, co najważniejsze, tanią alternatywę dla Microsoftu.

Zobacz również:

  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu
  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików

Opublikowanie takich informacji może mieć poważne konsekwencje dla Microsoftu, który od lat oskarżany jest przez organizacje konsumenckie oraz wymiar sprawiedliwości o stosowanie nieuczciwych praktyk w celu zdobycia dominacji na rynku. Warto zaznaczyć, że pod koniec ubiegłego roku Microsoft zdołał zawrzeć porozumienie z amerykańskim Departamentem Sprawiedliwości w procesie antymonopolowym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200