Nexia pod okiem komputerów

ComputerLand S.A. i firma Kerridge skomputeryzują sieć sprzedaży Daewoo w Polsce.

ComputerLand S.A. i firma Kerridge skomputeryzują sieć sprzedaży Daewoo w Polsce.

Jeszcze w tym roku powstanie korporacyjna sieć rozległa Daewoo, łącząca centrum handlowe z regionalnymi ośrodkami sprzedaży samochodów i magazynami firmy. W przedsięwzięcie oprócz Daewoo Systems Division, odpowiedzialnej za informatyzację firm Daewoo w Polsce, zaangażowany jest warszawski ComputerLand i brytyjska firma Kerridge Computer, będąca głównym dostawcą systemów informatycznych dla koreańskiego producenta w Europie. Prace nad instalacją mają być zakończone 1 lipca br.

"Komputeryzacja Centrum Daewoo Polska jest wstępem do dalszych projektów informatycznych, dotyczących pozostałych spółek koncernu" - stwierdził Krzysztof Fidura z nowo powstałej spółki Daewoo Systems Division. W ramach obecnego projektu ComputerLand za ponad 1100 tys. USD przygotuje infrastrukturę pod specjalistyczne oprogramowania brytyjskiej firmy Kerridge.

Podstawowym modułem systemu jest Vehicle Tracking System (VTS), umożliwiający dealerom zamawianie konkretnych konfiguracji samochodów bezpośrednio z fabryki.

Podpisana umowa przewiduje instalację w ośrodkach regionalnych i Centrum oprogramowania do pracy grupowej Lotus Notes, działających na serwerach RISC 9000 Hewlett-Packard, a także Microsoftu.

Zaproponowane przez dostawcę pakiety MS Office będą dostarczone w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i koreańskiej. Do budowy sieci lokalnych będzie wykorzystany sprzęt firmy 3Com działający pod kontrolą LAN Managera, a do sieci WAN - routery Cisco monitorowane za pośrednictwem OpenView. Wszystkie wykorzystane w Centrum komputery PC będą pochodzić z Daewoo. Instalacje objęte są roczną gwarancją, przewidującą serwisowanie produktów na dzień od zgłoszenia.

Do końca br. dealerzy będą kontaktować się z ośrodkiem Daewoo w W. Brytanii, gdzie lokalizowany jest system autorstwa Kerridge. Będzie to możliwe, dzięki wykorzystaniu sieci TP S.A. - POLPAK-T typu Frame Relay. Po przeniesieniu systemu do Polski, zarówno 6 ośrodków regionalnych, jak i 364 dealerów Daewoo będzie mogło za pośrednictwem modemu i komputera zamawiać samochody z fabryk koncernu w Lublinie i Warszawie. Tą samą drogą trafiać będą do stacji serwisowych części zamienne dla koreańskich pojazdów.

Zarówno Krzysztof Fidura, jak i odpowiedzialny za realizację kontraktu Paweł Chochoł z ComputerLandu nie są pewni, czy kończąca się w lipcu umowa na komputeryzację Centrum Daewoo Polska będzie poszerzona o inne elementy struktury informatycznej koreańskiej firmy w Polsce. "Zastanawiamy się nad informatyzacją warszawskiej i lubelskiej fabryki, ale za wcześnie mówić o wykonawcy tego przedsięwzięcia" - mówi Krzysztof Fidura. Natomiast Paweł Chochoł stwierdził, iż obecna umowa przewiduje możliwość korzystania przez Daewoo z usług ComputerLandu w przyszłości. Część zadań informatycznych w Polsce - zdaniem Krzysztofa Fidury - będzie mogła wykonać spółka Daewoo Systems Division, która przyszłym roku zamierza zwiększyć zatrudnienie z pięciu do stu osób.


TOP 200