Najlepsze wdrożenia systemów ERP i marketingu - relacja z konferencji Comarch

Materiał promocyjny Malownicze bieszczadzkie pejzaże stanowiły w tym roku tło dla konferencji „Partnerstwo 2018 – Digitalizacja”, która zgromadziła blisko 400 uczestników z firm partnerskich Comarch ERP. Hotel Arłamów stał się sceną licznych prezentacji, eksperckich konsultacji, a także II konkursu „Partner Roku”, w ramach którego wręczono nagrody w 10 kategoriach dotyczących najlepszych wdrożeń systemów ERP i marketingu.

Tomasz Malinowski, starszy specjalista ds. marketingu, Comarch ERP

O WYDARZENIU

Tegoroczna konferencja „Partnerstwo” przebiegła pod hasłem „digitalizacji”, rozumianej jako zmiana w sposobie działalności przedsiębiorstw polegająca na włączeniu technologii cyfrowych w całokształt procesów zachodzących w firmie. Digitalizacja, czyli cyfrowa transformacja, pozwala na budowanie przewag konkurencyjnych i uzyskanie konkretnych efektów dzięki modyfikacji dotychczasowych sposobów działania w kierunku, w którym trzonem biznesu stają się technologie informatyczne. Podczas wydarzenia uhonorowane zostały firmy partnerskie, które tę ideę wcieliły w życie, przyczyniając się do rozwoju przedsiębiorstw z wielu branż.

Najlepsze wdrożenia systemów ERP i marketingu - relacja z konferencji Comarch

Warunkiem wzięcia udziału w rywalizacji było zgłoszenie co najmniej jednego studium przypadku klienta, u którego przeprowadzone wdrożenie przyniosło wymierne korzyści, pomogło zrealizować cele biznesowe oraz może być inspirujące dla innych partnerów. Zwycięzcy zostali wyłonieni przez jury złożone z ekspertów Comarch ERP.

DIGITALIZACJA W KAŻDYM OBSZARZE

Jako pierwszy nagrodę odebrał Marek Durski, prezes firmy OrderSoft, która zwyciężyła w kategorii „Najlepsze wdrożenie Comarch ERP XL”. Projektem, który otworzył poznańskiej firmie drzwi do zwycięstwa, była implementacja systemu Comarch u producenta mebli Noti. Przedsiębiorstwo sta¬nowi wzorcowy przykład Przmysłu 4.0, gdzie całość produkcji realizowana jest pod zindywiduali¬zowane zamówienia klientów. Najważniejszą korzyścią z wdrożenia, która przełożyła się na szereg in¬nych usprawnień dla przedsiębiorstwa, było szybkie przekazywanie do produkcji prawidłowych i kom¬pletnych zamówień. Pozwoliło to na znaczny wzrost wydajności linii produkcyjnej przy jednoczesnych wysokich wzrostach sprzedaży. Wdrożenie systemu Comarch ERP XL znalazło także uznanie wśród jury w kategorii „Najlepszego wdrożenia branżowego” przeprowadzonego na bazie Comarch ERP. W tej kategorii statuetkę odebrał Piotr Mazurek z firmy Infortes za implementację systemu u producenta kosmetyków – Verona Products Professional.Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga posiadania efektywnego oprogramowania do kierowania magazynem, w którym liczba błędów zostanie zredukowana do minimum. O takim wdrożeniu opowiedział Marcin Karaszewski z firmy CDN Partner we Wrocławiu, który odebrał nagrodę za zaawansowane wdrożenie Comarch WMS w firmie TelForceOne. Przedsiębiorstwo zanotowało w efekcie wdrożenia znaczne przyśpieszenie pracy magazynu, szybsze przyjmowanie dostaw czy redukcję etatów w dziale fakturowania. Za wdrożenie Comarch ERP Altum w firmie Jucca – Centrum Ogrodnicze nagrodę odebrał Tomasz Krause z Graphcom.

Najlepsze wdrożenia systemów ERP i marketingu - relacja z konferencji Comarch

Przesłane na konkurs studium przypadków to znakomity dowód na to, jak system Comarch ERP Altum może obsłużyć ponad 660 tys. dokumentów sprzedażowych rocznie, a zintegrowany z centralą i magazynem system POS umożliwia błyskawiczną finalizację transakcji z klientem w sklepie. Jucca może się również pochwalić kanałem sprzedaży online. Dzięki wdrożeniu Comarch e-Sklep możliwe jest dokonywanie zakupów nawet żywych roślin. Duża liczba danych generowanych przez firmę może stanowić źródło dla efektywnych decyzji biznesowych. Tu z pomocą przychodzi z kolei rozwiązanie Comarch BI Point, które w czytelny sposób organizuje wszelkie dane liczbowe w przedsiębiorstwie. W kategorii „Zaawansowane wdrożenie Comarch BI Point” statuetkę otrzymał partner Prospeo za wdrożenie w firmie Bripox, będącej dystrybutorem znanego kleju „Kropelka”. Strzałem w dziesiątkę okazało się wdrożenie Comarch ERP Optima w sklepie i rusznikarni Top Gun, za które nagrodą został uhonorowany partner Lagarta. System organizuje pracę wszystkich obszarów przedsiębiorstwa bez konieczności integracji z innymi specjalistycznymi aplikacjami. Skuteczna i dochodowa sprzedaż w internecie to często zasługa odpowiedniego wyboru oprogramowania do obsługi sklepu online. W tej decyzji nie pomyliła się firma Teletorium, właściciel sklepu teletorium.pl, będąca największą siecią punktów sprzedaży akcesoriów GSM. Za wdrożenie oprogramowania Comarch e-Sklep nagrodę odebrał Kazimierz Michał Karaszewski z CDN Partner we Wrocławiu.

Najlepsze wdrożenia systemów ERP i marketingu - relacja z konferencji Comarch

CZAS NA MARKETING

Chcąc pozyskiwać klientów, zwłaszcza referencyjnych, firmy muszą na bieżąco tworzyć ciekawe i wartościowe kampanie marketingowe. Mógł się nimi pochwalić Łukasz Gajek, właściciel poznańskiej firmy Supremo, która zdobyła nagrodę za całokształt działań marketingowych. Na uznanie zasługuje projekt stworzenia specjalnych landing page’ów dla wybranych systemów Comarch ERP oraz stworzenie kalkulatora ERP, za którego pomocą klient może w szybki sposób wyliczyć koszt inwestycji w IT. Oba projekty dają w rezultacie stały napływ prospektów do firmy.

ZEWNĘTRZNYM OKIEM

Na koniec zwycięzcę w kategorii „Najbardziej kompleksowo zdigitalizowane procesy w firmie” w ocenie „Computerworld” ogłosił Tomasz Bitner, redaktor naczelny „Computerworld Polska”. Na scenie po raz drugi tego dnia pojawił się Marek Durski z Ordersoft, odbierając statuetkę za wdrożenie Comarch ERP XL w przedsiębiorstwie Noti.

Najlepsze wdrożenia systemów ERP i marketingu - relacja z konferencji Comarch