Nadzieja w zarządzaniu

BMC licencjonuje od XOsoft rozwiązanie CDP, zaś CA kupuje Control-F1 - producenta narzędzi do automatyzacji wsparcia technicznego.

BMC licencjonuje od XOsoft rozwiązanie CDP, zaś CA kupuje Control-F1 - producenta narzędzi do automatyzacji wsparcia technicznego.

BMC Software nawiązała współpracę z XOsoft - firmą oferującą rozwiązania do bieżącego zabezpieczania danych i ich bieżącej replikacji do zapasowych centrów danych. Tymczasem CA zdecydowała się na zakup Control-F1 - producenta oprogramowania do automatyzacji i wspomagania działania systemów wsparcia technicznego IT.

Atrakcyjna replikacja

BMC Software, producent oprogramowania do zarządzania systemami IT, podpisał porozumienie z XOsoft, firmą oferującą narzędzia do kontroli i zarządzania dostępnością aplikacji. Jak zapewniają przedstawiciele tych firm, jest to pierwsze, ale nie ostatnie porozumienie między tymi producentami i wkrótce należy oczekiwać kolejnych umów zwiększających zakres współpracy. W perspektywie może to oznaczać przejęcie XOsoft przez BMC, ale na tym etapie to tylko spekulacje.

Umowa dotyczy wprowadzenia do oferty BMC oprogramowania XOsoft WANSync. Służy ono do bieżącej replikacji danych w celu ich ciągłej ochrony i szybkiego odtworzenia. Oprócz tego technologia WANSync zostanie zintegrowana z SQL-BackTrack - oprogramowaniem BMC do tworzenia kopii bezpieczeństwa i odtwarzania danych po awarii, co ma zwiększyć jego funkcjonalność i wydajność.

BMC zapowiada wprowadzenie na rynek zestawów zawierających aplikacje WANSync i SQL-BackTrack już pod koniec marca lub na początku kwietnia br. Porozumienie między firmami zawiera zobowiązanie XOsoft do rozszerzenia liczby platform obsługiwanych przez WANSync. Obecnie oprogramowanie to może pracować pod kontrolą Windows, IBM AIX oraz Sun Solaris. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku pojawią się jego wersje dla Linuxa, a być może również dla HP-UX.

XOsoft ma obecnie ok. 1 tys. klientów w 28 krajach. Firma liczy, że porozumienie z BMC umożliwi jej znaczące rozszerzenie bazy klientów. Współpraca z BMC nie jest oparta na zasadach wyłączności - XOsoft zamierza jeszcze w tym roku ogłosić podobne porozumienie z kolejnym dużym producentem oprogramowania do zarządzania systemami korporacyjnymi.

Poprawki z automatu

CA przejęła tymczasem firmę Control-F1, z którą wcześniej współpracowała. Control-F1 opracowała zestaw aplikacji narzędziowych SupportBridge umożliwiających automatyczne wykrywanie i naprawianie błędów i problemów w komputerach podłączonych do sieci. W skład SupportBridge wchodzą programy Live Automation, Self Healing Automation i Self Service Automation.

SupportBridge Live Automation umożliwia zdalne naprawianie komputerów przy wykorzystaniu mechanizmów automatycznego wykrywania, diagnozy i usuwania usterek. SupportBridge Self Healing Automation to narzędzia umożliwiające proaktywne przewidywanie i zapobieganie powstawaniu błędów, m.in. dzięki monitorowaniu rejestrów oraz ustawień konfiguracji oprogramowania i sprzętu. Natomiast SupportBridge Self Service Automation pozwala użytkownikom rozwiązywać problemy IT przez Internet lub intranet.

CA już wcześniej współpracowała z Control-F1, a oprogramowanie tej firmy zostało przystosowane do współpracy z CA Unicenter Service Desk. Decyzja o zakupie Control-F1 była podyktowana chęcią rozszerzenia i uzupełnienia pakietu produktów CA służących do wsparcia użytkowników. CA zamierza sprzedawać oprogramowanie Control-F1 jako aplikacje samodzielne, ale również jako element zestawu aplikacji wchodzących w skład pakietu Business Service Optimization.