Na jedną osobę przypadnie 6 urządzeń i 66% biurka

Według badania firmy Citrix, do roku 2020 organizacje zredukują powierzchnię biurową niemal o jedną piątą (17%).

W przyszłości statystyczne miejsce pracy to średnio 7 biurek na każdych 10 pracowników, a każda osoba będzie uzyskiwać dostęp do firmowej sieci IT średnio za pomocą 6 różnych urządzeń. Najnowszy raport "Citrix Workplace of the Future" to efekt badania przeprowadzonego w 19 krajach, wśród 1900 osób podejmujących decyzje IT. Pokazuje on, że już teraz blisko 29% pracowników nie pracuje w tradycyjnym biurze. Zamiast tego wykonują oni obowiązki w innych. Wśród nich najczęściej wymienia się pracę: z domu (64%), w terenie lub w miejscu realizacji projektu (60%), w siedzibie klienta lub partnera (50%). Innymi miejscami pracy są hotele, lotniska czy kawiarnie, gdyż coraz częściej ludzie pracują również w podróży.

Co ciekawe, ogromna większość ankietowanych organizacji twierdzi, że w najbliższej przyszłości przeprojektuje własną przestrzeń biurową, tak aby była bardziej atrakcyjna dla pracowników. Miejsce pracy ma rozwijać kreatywność, inspirować do działania i zachęcać do współpracy z dowolnego miejsca, o korzystnej dla pracownika porze i na dowolnym urządzeniu. W efekcie praca ma być definiowana jako zajęcie, a nie określona lokalizacja. Ograniczanie liczby osób w biurze, które używają wielu urządzeń, aby uzyskać dostęp do korporacyjnych aplikacji, danych i usług spoza tradycyjnego biura jest częścią globalnego trendu, określanego mobilnym stylem pracy. W skali międzynarodowej już teraz 24% organizacji stosuje go w pełni, a do połowy 2014 r. ma to być 83% firm. Mobilny styl pracy jest coraz bardziej popularny, gdyż z perspektywy organizacji daje możliwość wyboru optymalnego miejsca i pory działalności. Firmy najczęściej wskazują, że: pomaga on stworzyć bardziej elastyczne miejsce pracy (73%), obniża koszty zatrudnienia (53%), ogranicza koszty nieruchomości (48%), pomaga przyciągnąć (47%) i utrzymać (44%) najbardziej utalentowanych pracowników.

Z perspektywy pracowników podkreśla się elastyczność (65%), osobistą produktywność (62%), zmniejszoną liczbę dojazdów (61%) i lepszą równowagę między życiem osobistym a zawodowym (55%). Workshifting pomaga też pracownikom spędzać więcej czasu u klientów (48%).


TOP 200