NBC IT Outsourcing zmienia się w Scalo.

Materiał promocyjny NBC IT Ousourcing, jedna z największych firm outsourcingowych w Polsce, zmienia się w Scalo. Rebranding to efekt wdrożenia nowej strategii firmy, większej aktywności na rynkach zagranicznych oraz rozbudowy portfolio usług. Więcej o decyzji i kierunkach rozwoju mówi Krzysztof Wiśniewski, CEO Scalo.

NBC IT Outsourcing rozpoczęło działalność w 2007 roku. W przeciągu 13 lat firma zbudowała silną pozycję na rynku ICT, specjalizując się w outsourcingu specjalistów IT oraz zespołów deweloperskich dla sektora finansowego, mediowego, informatycznego oraz globalnych producentów aplikacji biznesowych. W tym czasie urosła też do rozmiarów organizacji liczącej prawie pół tysiąca osób, posiadającej oddziały w głównych miastach Polski. Dodatkowo organizacja rozpoczęła ekspansję międzynarodową, pozyskując klientów z UE oraz USA.

Trzy lata temu firma rozpoczęła projekt głębokiej transformacji, której celem była rozbudowa spectrum usług oraz zwiększenie wartości biznesowej dostarczanej klientom. Obecnie oferuje klientom poszerzone portfolio usług - od zapewniania specjalistów, poprzez budowę dedykowanych zespołów deweloperskich aż po pełną realizację projektów IT. W ramach projektu transformacji, głębokim zmianom uległy procesy sprzedaży, rekrutacji oraz delivery. Zdefiniowana na nowo została misja, kultura organizacyjna oraz kluczowe wartości. Powołane zostało także technologiczne Center of Excellence, wspierające rozwój technologiczny oraz kompetencyjny organizacji.

Domknięciem procesu zmian jest rebranding. Nowa nazwa, Scalo wyraża ideę skalowania wzrostu biznesowego i nowe pozycjonowanie firmy, która stałą się partnerem wykorzystującym technologię do wspierania rozwoju klientów.

Ta sama idea jest wyraźnie widoczna w nowym logotypie, wyrażającym skalowanie i wzrost. Rozwinięcie z kolei stanowi nowoczesna identyfikacja wizualna – prosta, oparta na kombinacji czerni i bieli, przełamanej zielenią oraz grająca wzornictwem opartym o kreatywne wykorzystanie sygnetu logotypu.

Wraz z rebrandingiem zaprezentowana została nowa domena i strona www.scalosoft.com. Wdrożeniu nowej marki towarzyszyć będzie akcja promocyjno-informacyjna obejmująca media społecznościowe, serwisy branżowe oraz reklamę w sieci.

Więcej na temat zmiany, jej powodów oraz kierunków mówi Krzysztof Wiśniewski, CEO Scalo:

Skąd właściwie decyzja o zmianie? Za NBC stoi ponad 13 lat historii na polskim rynku.

Tak, to prawda w ostatnich 13 latach stworzyliśmy organizację liczącą prawie 500 osób, pracującą dla instytucji finansowych i międzynarodowych korporacji. Dodatkowo realizujemy kolejne projekty dla klientów zagranicznych, m.in. z Niemiec, Szwajcarii, Skandynawii oraz USA. Ostatnie 3 lata stanowiły okres naprawdę intensywnego wzrostu o dynamice na poziomie 30-40% rok do roku. W pewnym momencie jednak zrozumieliśmy, że aby utrzymać to tempo, musimy dokonać zmian w organizacji.

NBC IT Outsourcing zmienia się w Scalo.

Krzysztof Wiśniewski, CEO Scalo

Czego one dotyczyły? W ostatnich latach wiele firm outsourcingowych decydowało się na większe bądź mniejsze zmiany.

W naszym przypadku przede wszystkim wdrożyliśmy podejście oparte na idei spójnego procesu zaprojektowanego z punktu widzenia klienta – tak naprawdę od poziomu marketingu i sprzedaży, przez rekrutację i delivery aż po technologię zawsze realizujemy wspólny proces, którego głównym celem jest dostarczenie wartości st. dla klienta. Aby jednak każdy element działał w sposób właściwy, musieliśmy odpowiednio zaplanować współpracę między nimi. Zmianom towarzyszyła intensywna technologizacja firmy - zarówno na poziomie wdrażania narzędzi, jak i rozwoju kompetencji, oferowanych usług.

Jak to się przełożyło na nową ofertę?

Uległa ona znacznemu poszerzeniu. Wdrożyliśmy nowe modele współpracy, aby lepiej dopasować się do realnych potrzeb rynku. Dzięki temu dziś oferujemy pełne spectrum rozwiązań - od outsourcingu specjalistów i zespołów pracujących u klienta, przez zespoły zdalne, aż po dostarczanie oprogramowania odpowiadające na potrzeby biznesowe klientów. Dodatkowo określiliśmy obszary kompetencyjne, w których planujemy intensywny rozwój tj.. technologie webowe i mobilne, cloud oraz rozwiązania embedded.

Czy te zmiany wpływają w jakikolwiek sposób na pracowników Scalo?

Gdyby nie zaangażowanie i kreatywność ludzi tworzących NBC przez 13 lat, na pewno nie udałoby nam się dojść do tego miejsca. Dlatego, tworząc Scalo, cały czas myśleliśmy o potrzebach naszych ludzi - stąd programy szkoleniowe, coraz szersze spectrum technologiczne, możliwość migracji między projektami oraz Center of Excellence, które z jednej strony wspiera rozwój kompetencji pracowników, a z drugiej stanowi platformę dla każdego, kto aktywnie chce włączyć się w dalszy rozwój Scalo.

Zmiana marki, szczególne dla założyciela firmy, chyba jednak nie była łatwą decyzją?

To prawda. Do tej decyzji dojrzewaliśmy pewien czas. Poprzedziło ją sporo dyskusji oraz analiz, które zakończyły się wnioskiem, że realizacja nowej strategii firmy i nowe wyzwania wymagają nowej marki. Marki, która lepiej prezentuje naszą wizję, ma potencjał do dalszych zmian i rozwoju, stworzonej dokładnie po to, by pomagać organizacji w dążeniu do celów. Stąd właśnie Scalo, brand opowiadający historię o tym, jak wykorzystać technologię do tego, by szybko rosnąć.

NBC IT Outsourcing zmienia się w Scalo.