Muzyczne sklepy Microsoftu i Sony

Przedstawiciele Microsoftu poinformowali, że w drugiej połowie roku koncern uruchomi własny internetowy sklep muzyczny, który ma być konkurentem iTunes Music Store Apple'a. Podobne plany ma również Sony - firma ogłosiła podczas Cebitu, że już w czerwcu ruszy jej sklep muzyczny, dostępny dla europejskich internautów.

Przedstawiciele Microsoftu w tym tygodniu zamierzają prezentować swój system wytwórniom muzycznym. Wiadomo juz, że nowa usługa koncernu będzie promowana przez sieć portali MSN - serwisy te będą oferowały możliwość zarejestrowania się i korzystania z muzycznych zasobów Microsoftu. Rzeczniczka firmy, Lisa Gurry, nie podała na razie, jaka będzie cena pojedynczego utworu, ani też - jak duży będzie katalog nagrań w momencie uruchomienia usługi.

Piosenki kupowane w serwisie Microsoftu będą oczywiście zapisane w formacie Windows Media Audio - dzięki temu możliwe będzie ich odtwarzania na najróżniejszych przenośnych odtwarzaczach audio.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Podobne plany ma japoński koncern Sony - jego przedstawiciele poinformowali podczas targów CeBIT 2004, że serwis Connect, dostępny dla użytkowników w Europie, ruszy najprawdopodobniej w czerwcu. W ramach usługi dostępnych będzie ok. 300 tys. nagrań w formacie ATRAC3 w cenie 99 eurocentów za 'sztukę'. Wiadomo już, że nagrania będzie można odtwarzać w przenośnych odtwarzaczach audio - pod warunkiem, że będą one obsługiwały technologię OpenMG (zabezpieczającą pliki przed nielegalnym kopiowaniem).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200