Mundial w Internecie

Internet ma być jedną z form bezpośredniego przekazu rozgrywek piłkarskich na tegorocznych mistrzostwach świata.

Internet ma być jedną z form bezpośredniego przekazu rozgrywek piłkarskich na tegorocznych mistrzostwach świata.

Już dziś stron WWW, poświęconych tegorocznym Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej, jest w Internecie ponad 2,6 mln. Znaczna ich część przypada na oficjalny serwer mistrzostw -http://www.france98.com. World Wide Web ma być traktowany jako jeszcze jedna forma bieżącego przekazu rozgrywek piłkarskich - alternatywna wobec telewizji i osobistego uczestnictwa na stadionie.

Jakie obciążenie

Przygotowana infrastruktura techniczna powinna obsłużyć ok. miliarda połączeń podczas mundialu. Dziennie liczba dowołań do stron umieszczonych na serwerzehttp://www.france98.com - według przewidywań - wynosi 25-50 mln. Fizycznie serwis będą opracowywać trzy osobne zespoły serwerów w Ameryce, Azji i Europie. Do tworzenia stron będą wykorzystane dane umieszczone w bazie równoległej rozdzielonej między grupę serwerów - w razie potrzeby umożliwi to dynamiczną zmianę ich liczby. Bazę zasilą dane replikowane przez cały czas z centralnego serwera - tzw. Content Engine. Jest to źródło wszystkich serwisów informacyjnych mistrzostw, - zarówno intranetu wykorzystywanego jedynie przez akredytowanych dziennikarzy, jak i serwera WWW . Wykorzystanie serwerów WWW będzie regulować oprogramowanie bilansujące połączenia z adresemhttp://www.france98.com.

Yahoo! też

Obsługą oficjalnego serwera mistrzostw zajmie się Hewlett-Packard. Oprócz oficjalnego serwisu, HP otworzył także własny serwishttp://www.hp.com/WorldCup . Jest on traktowany jako pole demonstracji najnowszych technologii internetowych. Intensywnie wykorzystano techniki wizualizacji trójwymiarowych scen zgodnych z VRML, które są przechowywane w osobnej bazie danych. Użytkownik może "wędrować" przez stadiony, na których rozgrywane będą mundialowe mecze.

Hewlett-Packard podpisał porozumienie ze znanym internetowym serwisem katalogowym Yahoo!, na mocy którego zostanie stworzony serwis informacyjny o mistrzostwach świata, prezentowany w 10 językach (http://www.yahoo.com/wc98). HP będzie finansował utrzymanie stron, zyskując w zamian prawo wyłączności do umieszczania na nich reklam, które mają prowadzić do serwisu HP. Stworzenie własnej narodowej wersji oficjalnego serwisu mistrzostw jest kosztowne - za licencję trzeba zapłacić kilkaset tysięcy USD.


TOP 200