Mozilla pracuje nad nową, płatną usługą dla firm

Korporacja poinformowała na początku września, że zamierza wprowadzić do oferty płatną usługę adresowaną do korporacyjnych użytkowników przeglądarki Firefox. Chodzi o wsparcie techniczne tego oprogramowania oferowane firmom. Jednak pod koniec zeszłego tygodnia informacja ta zniknęła nagle z witryny, a Mozilla umieściła na jednej ze swoich stron krótki wpis, że wciąż bada taką opcję.

Mozilla nadała usłudze nazwę "Mozilla Enterprise Client Support" i informowała, że będzie trzeba za nią – tłumacząc iż chodzi tu o wspieraną instalację przeglądarki; w oryginale „supported installation” - zapłacić ok. 10 USD. Należy się domyślać, że będzie to miesięczna opłata uiszczana za każdy komputer (opcja per-device), a nie za każdego użytkownika (opcja per-user).

Użytkownik takiej usługi mógłby wysyłać do Mozilli raporty informujące ją o dostrzeżonych błędach czy problemach licząc na to, że otrzyma szybko odpowiedz pozwalającą mu używać przeglądarki w efektywny sposób.

Zobacz również:

Tak więc na dzisiaj nie wiadomo do końca, jakie tak naprawdę plany ma w tym względzie Mozilla. Można się np. spytać czy w ramach usługi "Mozilla Enterprise Client Support" korporacyjni użytkownicy przeglądarki Firefox mogli by liczyć na to, że aktualizacje przeglądarki będą do nich trafiać wcześniej niż do nazwijmy to zwykłych użytkowników. I w jaki sposób to płatne wsparcie będzie integrowane z innymi płatnymi usługami, które Mozilla wprowadzi do swojej oferty. Na razie pytania te pozostają bez odpowiedzi. Przynajmniej do czasu, gdy Mozilla zdecyduje się wreszcie na taki krok.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200