Ministerstwo Finansów unowocześnia system zarządzania budżetami samorządów
- Monika Tomkiewicz,
- 10.12.2007, godz. 15:46
Rozpoczęła się realizacja projektu Transition Facility wspierającego system zarządzania budżetami jednostek samorządu terytorialnego.
Projekt zakłada zaprojektowanie i wdrożenie systemu sprawozdawczości budżetowej jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego oraz integrację z dotychczasowym systemem zarządzania budżetowego BeSTi@.
Nowy system ma służyć m.in. tworzeniu i obsłudze sprawozdań budżetowych i finansowych, weryfikacji danych sprawozdawczych, wydruku dokumentów, generowaniu raportów. System ma też umożliwić opatrywanie dokumentów podpisem elektronicznym oraz przekazywanie dokumentów do jednostek samorządu terytorialnego w trybie off-line.
Realizacja projektu Transition Facility odbywa się we współpracy Ministerstwa Finansów z Głównym Urzędem Statystycznym, regionalnymi izbami obrachunkowymi i jednostkami samorządu terytorialnego. W związku z tym, na prośbę Ministerstwa Finansów samorządy powinny do połowy grudnia wysłać do regionalnych izb rozrachunkowych wypełnione ankiety dotyczące oprogramowania do sprawozdawczości budżetowej. Mają w nich określić m.in. swoje preferencje dotyczące nowego systemu informatycznego oraz sposobu przeprowadzenia planowanych szkoleń.
Ministerstwo Finansów zwróciło się również do samorządów z prośbą o udział w tzw. wdrożeniu pilotażowym nowego systemu. Nowe oprogramowanie, po przeszkoleniu użytkowników, będzie testowane i badane w warunkach rzeczywistych i na danych rzeczywistych.