Microsoft zapowiada bardziej elastyczny cennik nowej wersji systemu CRM

Zapowiadane na jesień tego roku, oferowane w formie usługowej oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM Online 2013 będzie dostępne w trzech wersjach zróżnicowanych pod względem funkcjonalności i ceny. Analitycy postrzegają zapowiadane zmiany jako działanie wymierzone przeciwko konkurentom takim jak koncern Salesforce.

Oferowana obecnie wersja środowiska Microsoft Dynamics CRM Online jest dostępna tylko w ramach jednego planu cenowego. Miesięczna opłata za dostęp dla jednego użytkownika wynosi 44 USD. Mocniej zróżnicowana cenowo jest natomiast oferta oprogramowania Microsoft Dynamics CRM dostępnego w modelu on premise. Instalowane w ramach korporacyjnych środowisk IT oprogramowanie jest dostępne w trzech wersjach. Teraz władze koncernu Microsoft zamierzają w podobny sposób rozwinąć również ofertę oprogramowania wspierającego zarządzanie relacjami z klientami w modelu cloud. Według zapowiedzi wprowadzenie bardziej zróżnicowanej funkcjonalnie oferty pozwoli klientom lepiej dopasować wykorzystywane rozwiązania do faktycznych potrzeb. Nowa oferta Microsoft Dynamics CRM Online ma być również bardziej spójna z ofertą oprogramowania instalowanego lokalnie.

Niezależnie od tego najbardziej rozbudowana funkcjonalnie opcja Microsoft Dynamics CRM Online będzie droższa niż oferowana do tej pory. Opłatę abonamentową za wykorzystywanie systemu w wersji Professional Edition wstępnie ustalono na poziomie 65 USD miesięcznie za jednego użytkownika. Wedle zapowiedzi w ramach tej wersji, poza funkcjami typowymi dla obszaru CRM dostępne będą narzędzia typu SFA oraz rozwiązania wspierające procesy marketingowe oraz obsługę klienta. Na tańszy, wyceniony na ok. 30 USD miesięcznie, zestaw narzędzi Microsoft Dynamics CRM Online 2013 składać będą się zaś rozwiązania typowe dla narzędzi klasy CRM. Oprogramowanie skierowane głównie do pracowników działów sprzedaży i marketingu ma wspierać gromadzenie danych o relacjach z klientami, a także zarządzanie leadami, szansami sprzedaży, czy prowadzonymi już działaniami handlowymi. Wersja ta ma być również wyposażona w rozbudowane mechanizmy raportowania.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

W ramach obu wspomnianych wcześniej planów cenowych użytkownicy będą mogli korzystać z dodatkowych, niezależnych aplikacji rozszerzających typową funkcjonalność oprogramowania Microsoft Dynamics CRM. W tworzeniu takich rozwiązań specjalizuje się m.in. sieć partnerów firmy Microsoft. Koncern daje również prawo rozbudowy standardowych funkcji oprogramowania posiadaczom stosownej licencji.

Z kolei najtańsza wersja platformy Microsoft Dynamics CRM Online 2013 ma pozwalać jedynie na korzystanie z niezależnych aplikacji. Wysokość miesięcznej opłaty za dostęp do wersji Essential wstępnie ustalono na 15 USD za każdego użytkownika. Przedstawiciele koncernu Microsoft zapowiadają, że proponowany cennik może ulec zmianie. Najpewniej będzie on również zróżnicowany pod względem geograficznym. W ramach każdego z pakietów użytkownikom udzielana będzie licencja zezwalające na wykorzystywanie oprogramowania za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200