Microsoft wdroży nową wersję ChatuGPT dbającą o prywatność

Microsoft zamierza wprowadzić zaktualizowaną wersję narzędzia ChatGPT, która rozwiąże obawy użytkowników o zachowanie prywatności i bezpieczeństwo danych.

ChatGPT to jedna z najważniejszych technologii, która zadebiutowała na przestrzeni ostatnich miesięcy. Microsoft, który jest głównym inwestorem firmy OpenAI odpowiedzialnej za wdrożenie na rynek GPT-3 oraz GPT-4, pracuje nad nową wersją generatywnej AI, która rozwiąże problemy związane z prywatności użytkowników.

Odpowiedź ChatGPT na temat bezpieczeństwa danych

Odpowiedź ChatGPT na temat bezpieczeństwa danych

Rozwiązanie skierowane będzie specjalnie dla użytkowników oraz organizacji, które mają obawy związane z przetwarzaniem danych przez ChatGPT i wpływem tej technologii na bezpieczeństwo i prywatność przetwarzanych danych.

Zobacz również:

  • Ruszył sklep GPT Store
  • Nowe narzędzie Nvidia do testowania modeli GenAI
  • Blaski i cienie AI

Informacja o nowej wersji ChatGPT pojawiła się niedługo po tym jak wiele firm z Samsungiem na czele zabroniło korzystania z ChatuGPT na swoich serwerach ze względu na obawy wokół prywatności oraz możliwości wycieków danych wrażliwych.

Microsoft pracuje nad wersją, która zagwarantuje odbiorcom instytucjonalnym bezpieczeństwo przetwarzania danych w usłudze.

Autorska usługa na zamówienie ma kosztować co najmniej 200 dolarów miesięcznie, a więc co najmniej 10-krotnie więcej, niż aktualnie ChatGPT Plus, którego subskrypcja kosztuje 20 dolarów.

ChatGPT od swojej premiery w listopadzie 2022 roku wywołuje kontrowersje związane z bezpieczeństwem przetwarzanych danych. Doprowadziły one do wprowadzenia pierwszego zakazu krajowego wykorzystania narzędzia, na który zdecydowały się Włochy.

W odpowiedzi na zarzuty klientów CEO OpenAI, Sam Altman, poinformował CNBC, że firma nie będzie już wykorzystywać "danych klientów" do szkolenia GPT-4. Wyjaśnił, że klienci wyrazili chęć, aby ich dane nie były wykorzystywane do szkolenia, w związku z czym OpenAI zmieniło swoje plany, aby uszanować ich życzenia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200