Microsoft kusi użytkowników Aplikacji Google?

Koncern z Redmond robi ostatnio co może, by zachęcić pracownik pracowników małych i średnich firm do korzystania z webowej wersji pakietu MS Office - Office 365. Firma poinformowała właśnie o wydłużeniu - aż o 60 dni - okresu testowego, podczas którego można bezpłatnie sprawdzić możliwości tej usługi.

Microsoft nie mówi tego wprost, ale wydaje się oczywiste, że ta "office’owa" ofensywa skierowana jest przeciwko głównemu konkurentowi w tym segmencie - Google’owi i jego Aplikacjom. Świadczy o tym choćby moment przedłużenia okresu testowego - nastąpiło to krótko po tym, jak Google zablokował małym firmom (do 10 pracowników) możliwość rejestrowania darmowych kont w Aplikacjach (czyli usługi o zestawie funkcji zbliżonej do Office 365). Użytkownicy, którzy zarejestrowali się wcześniej, wciąż nie muszą płacić - ale nowi owszem (50 USD za licencję dla jednego użytkownika).

W ramach najnowszej oferty Microsoftu firmy zatrudniające do 5 pracowników mogą bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań korzystać przez 90 dni z jednego z podstawowych planów taryfowych Office 365 dla firm - Office 365 Small Business plan P1. Do tej pory okres testowy był o 60 dni krótszy. Po zakończeniu okresu testowego możliwe jest wykupienie płatnej wersji - w tygodniach Microsoft ma udostępnić zaktualizowany cennik usługi (do tej pory za podobny wariant trzeba było zapłacić 72 USD). Oferta promocyjna na pewno dostępna będzie do końca lutego.

Zobacz również:

  • Najlepsze bezpłatne alternatywy dla pakietu Microsoft (Office) 365

Więcej informacji o ofercie znaleźć można na stronie Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200