Microsoft i Yahoo: nieformalne ustalenia z Komisją Europejską

Według niepotwierdzonych informacji rozmowy dotyczą m.in. sposobu formalnego zgłoszenia planów współpracy do Komisji Europejskiej. Plany współdziałania obu firm na rynku wyszukiwarek internetowych są obecnie analizowane przez Amerykański Departament Sprawiedliwości.

Nieformalne ustalenia mają pomóc m.in. określeniu, czy zgodnie z unijnym prawem antymonopolowym partnerstwo obu koncernów powinno być traktowane jako zwykłe porozumienie handlowe, czy też jako fuzja części działalności biznesowej dotychczasowych konkurentów.

Zawarty pod koniec lipca kontrakt zakłada, że Microsoft i Yahoo będą współpracować segmencie wyszukiwarek internetowych oraz sprzedaży reklam kontekstowych. Na mocy porozumienia Microsoft przejmie obsługę mechanizmów wyszukiwania na witrynach należących do Yahoo. Wedle zapowiedzi oba koncerny mają korzystać z mechanizmów wyszukiwania Microsoftu - w tym m.in. wyszukiwarki Bing i systemu reklamowego AdCenter. Obie firmy mają również dzielić się wpływami z reklam kontekstowych. Współpraca ma trwać 10 lat z możliwością dalszego jej przedłużenia.

Przedstawiciele koncernu Microsoft spodziewają się, że planowana współpraca spotka się z aprobatą unijnego regulatora. Microsoft i Yahoo wspólnie kontrolują tylko kilka procent europejskiego segmentu rynku wyszukiwarek i reklam kontekstowych. Ponad 90 proc. udziałów w tym sektorze ma Google. Dla porównania warto dodać, że koncern z Mountain View kontroluje ok. 75 proc. analogicznego sektora w Stanach Zjednoczonych.

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele władz Microsoftu potwierdzili, że partnerstwo obu firm będzie poddane wnikliwej analizie m.in. ze strony amerykańskiego regulatora antymonopolowego. Prawnicy Departamentu Sprawiedliwości zarządali dodatkowych informacji na temat m.in. warunków współnego wykorzystywania technologii Yahoo w rozwiązaniach Microsoftu oraz szczegółow związanych z podziałem zysków.

Czytaj też:

Carl Icahn sprzedaje akcje Yahoo

Microsoft walczy ze scareware

Google opatentowało wygląd wyszukiwarki

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200