Microsoft i Dropbox będą współpracować

Microsoft i Dropbox zawarły umowę przewidującą, że obie firmy będą integrować swoje flagowe rozwiązania klasy enterprise z usługami świadczonymi przez druga stronę. Chodzi o takie produkty oferowane przez obie firmy, jak Office 365 (Microsoft) i Dropbox for Business (Dropbox).

Oznacza to, że firmy zakopują topór wojenny i będą ze sobą obecnie ściśle współpracować, najpierw w obszarze tabletów i smartfonów, a w przyszłym roku przystąpią do integrowania usług świadczonych w trybie online.

Analitycy oceniają, że większe korzyści odniesie Microsoft, chociaż Dropbox powinien być też zadowolony. Współpraca z tak potężnym dostawca oprogramowania, jakim jest Microsoft, na pewno wyjdzie mu na dobre.

Zobacz również:

Microsoft zapowiada, że zmodyfikuje szereg swoich mobilnych rozwiązań (takich jak Office, Excel, PowerPoint i Word) uruchamianych na urządzeniach iPad, iPhone i smartfonach Android) w taki sposób, że użytkownicy będą się mogli z nich łączyć z usługami świadczonymi przez firmę Dropbox. Microsoft zapowiada, że w 2015 wprowadzi takie same mechanizmy do aplikacji Office Online.

Z kolei Dropbox zmodyfikuje swoje mobilne aplikacje (dostępna obecnie na platformach Android i iOS), tak aby dokumenty Excel, PowerPoint i Word przechowywane w jego chmurowych magazynach mogły być otwierane bezpośrednio z aplikacji Office. Dropbox stworzy też rodzime aplikacje Windows Phone, które będą też mogły łączyć się bezpośrednio z jego usługami. W pierwszej połowie 2015 r. Dropbox zaprezentuje webowy interfejs, który zapewni użytkownikom łączność z aplikacjami Office Online.

Jak już wcześniej powiedziano, analitycy spekulują, która strona odniesie największe korzyści z zapowiedzianej współpracy. Panuje opinia, że korzyści są rozłożone równomiernie. I tak Dropbox umocni soją pozycję na rynku rozwiązań klasy konsumenckiej i SOHO, a Microsoft i jego flagowy produkt, jakim jest Office, nie będzie mieć poważnego rywala na rynku rozwiązań dedykowanych dla średnich i dużych firm.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200