Microsoft będzie używać technologii AI do pisania biznesowych wiadomości e-mail

Korporacja potwierdziła, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję do pisania e-maili. Chodzi przede wszystkim o biznesowe wiadomości pocztowe, jakie jej pracownicy z działu sprzedaży wysyłają do klientów, informując ich o nowych produktach, cenach oraz generalnie zachęcając do korzystania z firmowych usług.

Grafika: Racool/freerangestock

Jak nietrudno się domyśleć, listy będzie komponować narzędzie opracowane przez znaną firmę OpenAI, która jest twórcą chatbota ChatGPT. Microsoft wprowadzi technologię do swojej biznesowej aplikacji noszącej nazwę Viva Sales, której premiera miała miejsce pod koniec zeszłego roku. Została ona stworzona z myślą o zarządzania klientami i komunikowania się z nimi.

Aplikacja pisze wiadomość e-mail, sięgając najpierw po dane dotyczące klienta, a następnie sugerując sprzedawcom, jak powinni skomponować wiadomość, aby zachęcić go z korzystania z firmowych usług. Sprzedawca może wtedy wprowadzić do tekstu własne poprawki, albo wysłać wiadomość do klienta w niezmienionej postaci.

Zobacz również:

  • Publiczna wersja zapoznawcza aplikacji Loop już dostępna
  • Canva dodała narzędzia projektowe oparte na AI do swojego Visual Worksuite
  • Microsoft zapowiada poprawki stabilności dla systemu Windows 11

Projektanci aplikacji zakładają, że większości przypadku obejdzie się bez wprowadzania do tekstu żadnych poprawek. Twierdzą też, że pozwoli to zaoszczędzić sprzedawcom dużo czasu, ponieważ badania wykazały, że obecnie poświęcają oni 66% swojego dnia na zarządzanie wiadomościami pocztowymi. Testy aplikacji Viva Sales pokazały, że komponuje ona listy błyskawicznie.

Dość powiedzieć, że w większości przypadków zredagowanie standardowego biznesuowego listu e-mail zajmuje jej nie więcej niż 10 sekund. Jest niemal pewne, że Microsoft wprowadzi technologię sztucznej inteligencji do swoich kolejnych aplikacji, co zwiastuje tak naprawdę rewolucję w tak ważnym obszarze działalności, jak reklama, promocje czy komunikowanie się z klientami i potencjalnymi nabywcami jego rozwiązań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200