Microsoft Dynamic CRM Live w II kw. 2007 r.

Dynamic CRM stanie się trzecią już usługą Live, po Windows Live i Office Live, oferowaną w modelu 'software-as-a-service'.

Microsoft planuje udostępnienie CRM Live w drugim kwartale 2007 r., początkowo jedynie na terenie Ameryki Północnej. Firma nie będzie ograniczać liczby użytkowników obsługiwanych przez CRM Live, aczkolwiek z początku będzie nastawiona na mały biznes (do 10 stanowisk). Usługa w początkowej fazie będzie udostępniana przez Microsoft z jego własnego centrum danych.

W przyszłości użytkownicy mają mieć do wyboru trzy opcje wdrożeniowe: CRM Live jako usługa hostingu Microsoftu, hosting w wykonaniu jego partnerów lub oprogramowanie pracujące w ośrodku użytkownika. Wszystkie trzy wersje CRM Live będą miały te sam kod, użytkownicy będą mogli więc przełączać się miedzy różnymi modelami wdrożeń według własnych potrzeb.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

CRM Live ma zapewnić firmie większą konkurencyjność jako dostawcy oprogramowania w formie usługi (SaaS - Software as a Service) w obszarze MSB. Usługa może być także atrakcyjna dla oddziałów dużych przedsiębiorstw, których potrzeby nie są w pełni zaspakajane przez aplikacje korporacyjne.

W sierpniu br. Microsoft planuje udostępnienie, w formule open source, klienta CRM dla urządzeń mobilnych. Taki cienki klient ma zapewnić użytkownikom dostęp z urządzeń mobilnych do wszystkich funkcji Dynamic CRM.

Wewnątrz Microsoftu, który używa oprogramowania CRM firmy Siebel, do końca roku około tysiąca użytkowników ma korzystać z Dynamics CRM. Zakłada się, że docelowo własne CRM zastąpi rozwiązanie firmy Siebel.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200