Microsoft: 300 mln USD na popularyzowanie SP2
- Daniel Cieślak,
- 30.05.2004, godz. 08:55
Gigant z Remond zamierza wydać co najmniej 300 mln USD na "upowszechnienie" drugiego pakietu uaktualnień i poprawek dla systemu Windows XP - Service Packa 2. Microsoft chce, by każdy komputer z preinstalowanym Windows XP, który będzie sprzedawany po premierze dodatku, był wyposażony w SP2.
O tym, jakie innowacje wprowadzi do systemu Windows XP zapowiadany na lipiec br. Service Pack 2, pisaliśmy już wielokrotnie - m.in. w tekście "SP 2 dla Windows XP - bezpieczniej i bez pop-up'ów?" (http://www.pcworld.pl/news/61934.html ). Wymieńmy więc tylko najważniejsze nowości: nowa wersja wbudowanego do Windows XP firewalla, wprowadzenie blokady potencjalnie niebezpiecznych załączników do wiadomości e-mail, obsługa nowej wersji standardu Bluetooth (1.1) oraz blokada pop-up'ów dla przeglądarki Internet Explorer.
Przedstawiciele Microsoftu mówią, że będzie to jedno z najważniejszych uaktualnień w historii koncernu - ma on wreszcie uczynić system Windows naprawdę bezpiecznym. Dlatego też koncern nie zamierza żałować pieniędzy na przekonanie użytkowników do zainstalowania dodatku.
Wspomniane 300 mln USD przeznaczone zostanie na wsparcie producentów i dystrybutorów komputerów (tak, by wszystkie sprzedawane po premierze SP2 komputery wyposażone w Windows XP miały zainstalowany dodatek) oraz zrealizowanie projektu, polegającego na dostarczaniu klientom Service Packa na płycie CD za pośrednictwem poczty (wiadomo już, że użytkownik nie będzie płacił za płytę, a jedynie za przesyłkę).