Microsoft: 300 mln USD na popularyzowanie SP2

Gigant z Remond zamierza wydać co najmniej 300 mln USD na "upowszechnienie" drugiego pakietu uaktualnień i poprawek dla systemu Windows XP - Service Packa 2. Microsoft chce, by każdy komputer z preinstalowanym Windows XP, który będzie sprzedawany po premierze dodatku, był wyposażony w SP2.

O tym, jakie innowacje wprowadzi do systemu Windows XP zapowiadany na lipiec br. Service Pack 2, pisaliśmy już wielokrotnie - m.in. w tekście "SP 2 dla Windows XP - bezpieczniej i bez pop-up'ów?" (http://www.pcworld.pl/news/61934.html ). Wymieńmy więc tylko najważniejsze nowości: nowa wersja wbudowanego do Windows XP firewalla, wprowadzenie blokady potencjalnie niebezpiecznych załączników do wiadomości e-mail, obsługa nowej wersji standardu Bluetooth (1.1) oraz blokada pop-up'ów dla przeglądarki Internet Explorer.

Przedstawiciele Microsoftu mówią, że będzie to jedno z najważniejszych uaktualnień w historii koncernu - ma on wreszcie uczynić system Windows naprawdę bezpiecznym. Dlatego też koncern nie zamierza żałować pieniędzy na przekonanie użytkowników do zainstalowania dodatku.

Wspomniane 300 mln USD przeznaczone zostanie na wsparcie producentów i dystrybutorów komputerów (tak, by wszystkie sprzedawane po premierze SP2 komputery wyposażone w Windows XP miały zainstalowany dodatek) oraz zrealizowanie projektu, polegającego na dostarczaniu klientom Service Packa na płycie CD za pośrednictwem poczty (wiadomo już, że użytkownik nie będzie płacił za płytę, a jedynie za przesyłkę).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200