Meta wprowadzi do Europy usługi wolne od reklam

Firma potwierdziła w tym tygodniu na swoim blogu, że zamierza już w przyszłym miesiącu oferować użytkownikom zamieszkującym kraje należące do Unii Europejskiej, jak również do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EEA; European Economic Area) oraz Szwajcarię, płatne wersje usług Facebook i Instagram, które nie będą wyświetlać reklam.

Grafika: Meta

Wiele wskazuje na to, że propozycja ta, której przewodnim hasłem jest stwierdzenie, zapłać nam jeśli nie chcesz być śledzony, spotka się ostrą krytyką ze strony obrońców prywatności. Niemniej działanie będzie zgodne z prawem. Według wpisu zamieszczonego na blogu, opłata jaką Meta planuje pobierać od użytkowników za uniknięcie śledzenia i targetowania, wyniesie 9,99 euro miesięcznie (internet) lub 12,99 euro miesięcznie (urządzenia z systemem iOS lub Android).

Jednocześnie, począwszy od marca 2024 roku, za każde dodatkowe konto użytkownik będzie musiał uiszczać dodatkową opłatę w wysokości 6 euro miesięcznie (internet) i 8 euro miesięcznie (system iOS i Android). Koszt korzystania z usług Meta bez śledzenia i profilowania może szybko wzrosnąć w przypadku każdego, kto ma więcej niż jedno konto w sieciach społecznościowych Meta.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO
  • Rzecznik Mety skazany przez rosyjski sąd na sześć lat więzienia

Trudno powiedzieć, czy oferta ta spotka się z zainteresowaniem użytkowników. Proszę bowiem zwrócić uwagę na to, ze nawet w przypadku użytkownika posiadającego tylko jedno konto (na Facebooku lub Instagramie) koszt ochrony jego prywatności przed śledzeniem i profilowaniem przez Meta wyniósłby prawie 120 euro rocznie (w przypadku korzystania z internetu) lub nieco ponad 155 euro (w przypadku urządzeń mobilnych).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200