McAfee kupuje SiteAdvisor

McAfee przejmie spółkę SiteAdvisor, producenta rozwiązań do pozycjonowania stron w Internecie i popularnej wtyczki do przeglądarek, wykrywającej niebezpieczne miejsca sieciowe. Szczegółowe warunki transakcji nie zostały dotychczas ujawnione.

Firmę SiteAdvisor założyło w kwietniu ub. r. kilku inżynierów z Massachustetts Institute of Technology (MIT). Od początku prace prowadzone w spółce koncentrowały się wokół doskonalenia sieciowych narzędzi zabezpieczających przed złośliwymi kodami, wirusami, robakami i oprogramowaniem szpiegującym. Jednym z bardziej znanych efektów tych działań było wypuszczenie na rynek dodatku (paska narzędziowego) do przeglądarek internetowych, który ostrzega użytkowników odwiedzających podejrzane miejsca WWW o potencjalnym zagrożeniu. Specjaliści z SiteAdvisor opracowali także algorytmy podnoszące wskaźnik pozycjonowania stron w popularnych wyszukiwarkach (Google, Yahoo).

Przejmując małą, liczącą mniej niż 25 osób, spółkę McAfee chce wdrożyć pozyskane technologie do swojego asortymentu produktów sieciowych. Jeszcze w tym roku na rynku mają się pojawić rozwiązania z nowej linii tzw. bezpiecznego wyszukiwania (safe search), które zaoferują pogłębione mechanizmy analizy treści i zmarginalizują błędne trafienia (lub przekierowania na niebezpieczne strony). McAfee chce początkowo poszerzyć swą ofertę jedynie dla klientów indywidualnych, choć bogaty zbiór stron WWW w bazach SiteAdvisor (2,7 mln) może zachęcić przedstawicieli spółki do zainteresowania swoimi produktami również segment korporacyjny.

Dotychczas nie podano żadnych szczegółowych warunków transakcji (nie ujawniono także kwoty przejęcia). Pewne jest jednak, że znany dodatek SiteAdvisor do przeglądarek będzie nadal dostarczany użytkownikom bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200