Marketing interaktywny ma większą skuteczność na rynku B2B

Badania TPI, SMG/KRC i IAB przeprowadzone wśród grupy ekspertów dowodzą, że najlepsze perspektywy internetowego marketingu rysują się na rynku B2B. Rozwój w kanale B2C zależy wciąż od pokonania kilku istotnych barier.

Według ankietowanych fachowców, marketing interaktywny za pośrednictwem Internetu traktowany jest przez firmy jedynie jako wsparcie tradycyjnych działań promocyjnych. Jego skuteczność jako nośnika reklamy została oceniona wysoko tylko w przypadku niektórych grup konsumentów i produktów. Stąd większe możliwości marketing interaktywny daje w obszarze B2B. Podstawowe oczekiwania to przede wszystkim ułatwienie klientom kontaktu z firmą oraz pomoc w budowaniu lojalności.

Fachowcy uznali, że istotną barierą na linii firma - klient indywidualny jest brak możliwości precyzyjnego zidentyfikowania odbiorcy komunikatu oraz określenia zasięgu Internetu. Zwrócili także uwagę na niewielkie doświadczenie pracujących w tej branży specjalistów, w prowadzeniu marketingu metodami tradycyjnymi. Słaby rozwój marketingu interaktywnego jest według specjalistów skutkiem źle poprowadzonej w ubiegłym roku kampanii promującej Internet.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
  • Rekordowe wyniki finansowe Samsunga

Badanie zorganizowały: Instytut Badawczy SMG/KRC Poland Media S.A., Cont@ct Center należące do TP Internet oraz Internet Advertising Bureau Polska. Podstawowym celem badania była ocena sytuacji oraz perspektyw marketingu interaktywnego w Polsce. Wzięło w nim udział kilkunastu ekspertów z dziedziny marketingu i kilkunastu menedżerów zarządzających.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200