Mały biznes - łatwy cel ataków

Mały biznes jest często przedmiotem zainteresowania dużych firm z uwagi na nowatorskie technologie w nim stosowane. Niestety, także cyberprzestępcy są coraz bardziej zainteresowani własnością intelektualna oraz danymi o klientach i wybierają mały biznes jako łatwy cel ataku, któremu brakuje dostatecznych środków ochrony.

Według danych podawanych przez firmy obsługujące karty kredytowe, od roku 2005, mały biznes, który korzystał z puli kart kredytowych w zakresie poniżej 5 proc. był źródłem ok. 80 proc. zidentyfikowanych incydentów naruszenia bezpieczeństwa danych identyfikacyjnych. Małe i średnie firmy są też często właścicielami bardzo cennych informacji technologicznych. Kradzież takich danych i ich sprzedaż konkurencji to dokonały biznes dla cyberprzestepców.

Przyczyna takiego stanu rzeczy jest właściwie jedna: mały biznes nie zatrudnia doświadczonych ekspertów od spraw bezpieczeństwa z uwagi na koszty. Koszty są właściwie zasadniczym powodem rezygnacji ze stosowania bardziej zaawansowanych metod ochrony przez SMB.

Jakie działania mogą w tej sytuacji podejmować małe firmy? Sposobem na zapewnienie sobie skuteczniejszej ochrony może być skorzystanie z usług hostingu sewerów webowych, zwłaszcza ośrodków e-commerce, co może zapewnić im fachową opiekę w zakresie bezpieczeństwa.

Coraz częstsze ataki na firmy SMB, to także jeden z powodów, dla którego firmy zajmując się bezpieczeństwem zaczynają tworzyć specjalne, zawansowane rozwiązania ochronne dla tego sektora. M.in. firma Websense zapowiedział linię produktową Websense Express dla SMB.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200