Maleje zainteresowanie urządzeniami smart home

Według IDC, światowa sprzedaż urządzeń smart home nadal spada w 2023 r., a załamanie ma potrwać do 2024 r.

Maleje zainteresowanie urządzeniami smart home

Fot. John Tekeridis/Pexels

Według kwartalnego raportu International Data Corporation (IDC), siostrzanej spółki Foundry, wydawcy Computerworld, „Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker”, globalne dostawy inteligentnych urządzeń domowych nadal spadały w pierwszym kwartale 2023 r. - o 5,6% rok do roku do 186,0 mln sztuk. Inteligentne głośniki i sieciowe urządzenia do rozrywki wideo odnotowały największe spadki w pierwszym kwartale, odpowiednio o 15,4% i 7,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. IDC spodziewa się spadku rynku o 1,8% w 2023 r., ponieważ słaby popyt konsumencki i niestabilność gospodarcza nadal wywierają znaczną presję na rynek. IDC prognozuje, że trend wzrostowy na tym rynku powróci w 2024 r. i utrzyma się do 2027 r., a wolumeny dostaw urządzeń osiągną 1,1 miliarda w 2027 roku.

"Chociaż pojawiły się obszary wzrostu, rynek w dużej mierze utknął w martwym punkcie z powodu braku ważnych aktualizacji między jedną generacją urządzeń a następną" - powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers. "Nawet wprowadzenie standardu Matter nie wystarczyło, aby pobudzić popyt, mimo że oferuje on pewną łatwość użytkowania".

Oprócz inteligentnych głośników i sieciowych urządzeń do rozrywki wideo, oczekuje się, że wiele innych kategorii smart home, takich jak oświetlenie, termostaty oraz urządzenia do monitorowania i zabezpieczania domu, odnotują wysoki wzrost w ciągu najbliższych pięciu lat.

"Światowy rynek smart home rozwija się nierównomiernie, ponieważ niektóre regiony radzą sobie lepiej niż inne" - powiedział Adam Wright, kierownik ds. badań, Smart Home and Office Devices w IDC. "Na bardziej dojrzałych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, duże ilości zainstalowanych urządzeń w połączeniu z kwestiami niewykorzystania, ciągłymi zakłóceniami w łańcuchach dostaw, kwestiami logistycznymi, wysoką inflacją i rekordowo wysokim zadłużeniem z tytułu kart kredytowych wpłynęły na wzrost rynku w 2022 r. i pierwszej części 2023 r. i oczekuje się, że będą nadal wywierać presję na rynek w dającej się przewidzieć przyszłości. Jednak inne regiony, które są wcześniej na krzywej adopcji, takie jak Ameryka Łacińska i części Azji i Pacyfiku, mają duże możliwości wzrostu".

Źródło: IDC

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200