Mała popularność VoIP w Polsce

Z analizy przeprowadzonej przez firmę I-Meria na grupie 200 menażerów IT zatrudnionych w krajowych firmach, wynika, że zaledwie co piąte przedsiębiorstwo w Polsce korzysta z tańszej usługi głosowej VoIP.

Chociaż - jak wiadomo - rozmowy międzymiastowe z zastosowaniem VoIP (transmisje przez sieci pakietowe, także Internet) umożliwiają zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych w granicach 20-30 proc., wiele przedsiębiorstw nie kwapi się do wdrażania tej technologii - głównie z powodu jej nieznajomości i braku odpowiedniej wiedzy.

Pozytywną wiadomością dla krajowych dostawców VoIP pozostaje fakt, że ponad połowa badanych menedżerów deklaruje potrzebę oraz celowość jej wdrażania w przyszłości.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • VoLTE w praktyce - czy warto korzystać z tej technologii?
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200