"Makowcy" bardziej otwarci niż "pecetowcy"?

Firma Mindset Media opublikowała raport, z którego wynika, że użytkownicy komputerów Mac są bardziej liberalni i otwarci niż posiadacze PC.

Spółka zajmuje się doradzaniem firmom w opracowywaniu reklam skierowanych do określonych grup społecznych, opartym na rozpoznaniu wzorców osobowości oraz analizowaniem efektów takich kampanii.

Mindset Media stworzyła kategorię osobowości nazwaną "Openness 5", w której znalazły się osoby o bardziej liberalnych poglądach, bardziej pewne siebie i mniej wstydliwe od ogółu społeczeństwa. Ludzie tacy chętniej poszukują nowych wrażeń i doświadczeń, wierzą że wyobraźnia i ciekawość są ważniejsze w życiu niż racjonalizm i pragmatyzm, są bardziej wrażliwi i głębiej przeżywają emocje.

Zdaniem przedstawicieli firmy, do kategorii tej zaliczyć można użytkowników nabywających komputery Apple (istnieje większe prawdopodobieństwo, że ludzie o otwartym usposobieniu kupią właśnie Maka). Wnioski te wyciągnięto na podstawie sondażu przeprowadzonego na grupie 7500 respondentów. Metodologia badania nie została jednak ujawniona.

Sarah Welch, COO firmy, przekonuje, że na tak konkurencyjnym rynku jak komputerowy wiele spółek rywalizuje ze sobą o "względy" tych samych grup użytkowników. Jednakże to, co odróżnia zwycięzców od przegranych to zdolność do identyfikacji i wykorzystania właściwych czynników psychograficznych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200