Macromedia wydziela shockwave.com

Macromedia, producent narzędzi do tworzenia aplikacji multimedialnych i internetowych, zamierza przekształcić w niezależną firmę dział shockwave.com, zajmujący się rozwiązaniami dla rozrywki internetowej.

Macromedia, producent narzędzi do tworzenia aplikacji multimedialnych i internetowych, zamierza przekształcić w niezależną firmę dział shockwave.com, zajmujący się rozwiązaniami dla rozrywki internetowej.

Podział ma na celu zwiększenie wydajności każdego działu - argumentuje Rob Burgess, prezes Macromedia. Dodaje też, że Macromedia jest producentem oprogramowania, a shockwave.com jest firmą właściwie działającą w branży rozrywkowej.

Od 2 sierpnia br., gdy Macromedia uruchomiła internetowy serwis shockwave.com, zarejestrowało się na nim ponad 3 miliony użytkowników. Serwis tym samym zajął trzecie miejsce w rankingu popularności wśród stron WWW związanych z animacją i czwarte pośród serwisów z grami.

Wcześniej Macromedia poinformowała o przejęciu firmy Andromedia, producenta oprogramowania marketingowego, przeznaczonego do wspomagania handlu elektronicznego. Połączenie to pozwoli na wzbogacenie oferty twórcy odtwarzaczy Flash i Shockwave w produkty do zarządzania, personalizacji i analiz korporacyjnych serwisów internetowych.