MTC – cyfrowa transformacja w modelu partnerskim

Warszawa dołączyła do grona miast, w których działają Microsoft Technology Center. To pierwsze takie miejsce w Europie Centralnej. Dzięki MTC firmy w Polsce za pomocą technologii giganta z Redmond będą mogły skuteczniej zmierzyć się z wyzwaniami cyfrowej transformacji.

MTC w Warszawie. Fot. Microsoft

Microsoft Technology Center (MTC) to globalny projekt Microsoft realizowany na kluczowych rynkach na świecie, który służy rozwiązywaniu realnych wyzwań biznesowych klientów firmy za pomocą technologii. Projekt zainicjowany przez Judsona Althoffa, odpowiadającego w centrali firmy za globalny biznes jakościowy, rozwija się na całym świecie. Centrów jest już 46. Przez taką innowacyjna ścieżkę przeszły prawie wszystkie z 500 największych firm na świecie.

Polskie centrum będzie skupiało się na takich branżach jak handel detaliczny, przemysł, sektor administracji państwowej czy finanse. W warszawskim centrum firmy wspólnie z ekspertami technicznymi MTC będą miały możliwość testowania i rozwijania rozwiązań oparty o najnowsze technologie Microsoft, takie jak chmura, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy Internet rzeczy.

Zobacz również:

Globalne doświadczenie

Nowe miejsce na mapie cyfrowej transformacji, które Adam Dzwonkowski, dyrektor MTC Warszawa nazwał „centrum realizacji projektów niebanalnych”, ma być miejscem, w którym dane wdrożenie zaczyna się od pomysłu i kończy prototypem. Ma to być „Polish Digital Valey”, gdzie polscy partnerzy Microsoftu będą pokazywać swoje rozwiązania klientom, również zagranicznym, by w ten sposób pomóc im podjąć decyzję o współpracy. Jak zaznaczył Adam Dzwonkowski, siła MTC tkwi w wielości oddziałów i globalnemu doświadczeniu. Dzięki temu z jednej strony polskie centrum będzie mogło skoncentrować się na projektach innowacyjnych, przy wykorzystaniu metodyki wypracowanej przez inne MTC, z drugiej zaś promować polskich partnerów do innych MTC na świecie. Wspomniana promocja polskiego kapitału intelektualnego to jeden z priorytetów warszawskiego centrum.

„Mamy gotowe procesy MTC, metody sprawdzone na świecie na dużych klientach, zakończone sukcesem i będziemy je aplikować w Polsce” – zaznaczył Adam Dzwonkowski. „Chcemy być tym miejscem, które łączy klientów i partnerów. Mamy osoby, które posiadają wysokie kompetencje w technologiach i które mogą prowadzić dany projekt. Liczymy na to, że większość spotkań z klientami będzie odbywała się trójstronnie - Microsoft jako gospodarz spotkania, klient i partner, którego rozwiązania będą mogły być wykorzystane, by spełnić wymagania stawiane przed klientem” – dodał.

Jeszcze we wrześniu, przed oficjalnym otwarciem centrum, udało się przeprowadzić 24 sesje i pozyskać jednego klienta, który miał „odwagę” podjąć współpracę. „Z zaciekawieniem przyjęliśmy zaproszenie otrzymane od Microsoft Technology Center do udziału w sesji dotyczącej rozwoju kompetencji technologicznych oraz warsztatach dotyczących strategicznego wykorzystania zbudowanego w ramach JSW Centrum Kompetencyjnego. Jesteśmy przekonani, że czas spędzony z Architektami MTC zbudował przekonanie, że mamy strategicznego partnera w cyfrowej transformacji grupy JSW. Zdajemy sobie sprawę, że zaangażowanie typu MTC nie sprowadza się do jednego spotkania i zamierzamy wspólnie z Microsoft zbudować mapę drogową, która ma odpowiadać na wyzwania stojące przed naszą organizacją” – powiedział Piotr Toś, Prezes Zarządu JSW IT Systems.

Rozwiązania dla każdej branży

Dla jakich organizacji jest MTC? W założeniu mają to być duże przedsiębiorstwa. „Ale współpracujemy też z mniejszymi firmami. Dla nas mniejsze znaczenie ma liczba pracowników czy obroty organizacji. Patrzymy na potencjał danej firmy” – zaznaczył szef MTC w Warszawie.

Jak dodał, to, co wyróżnia MTC na tle innych centrów innowacji, to partnerstwo. Od kilku lat Microsoft mocno promuje nowy model biznesowy, a MTC jest właśnie odzwierciedleniem tego trendu. Dziś nie ma już prostej sprzedaży rozwiązań do klienta, który dalej wdraża je we własnym zakresie, ale jest partnerstwo i wsparcie partnerów. To widać szczególnie w tzw. Alei Innowacji w warszawskim MTC, gdzie znajduje się strefa demonstracyjna partnerów Microsoftu. Obecnie jest tam prezentowanych 14 rozwiązań taki firm jak Perfect Data, Leaware & M4B. RedNT, Agrisolutions, Ilabo, Solution4Labs, Pentacomp, Photon, Synerise, Spartaqs, Zonifero, Billennium, Sagra Technology, Digital Fingerprints, Seedia, Talking Things oraz 3D Printer.

Aleja Innwacji w warszawskim MTC. Fot. Microsoft

Aleja Innwacji w warszawskim MTC. Fot. Microsoft

To firmy z olbrzymim potencjałem i dojrzałymi rozwiązaniami. Agrisolutions, na przykład, zbudował jedyne w tej części Europy rozwiązanie do kompleksowego zarządzania gospodarstwem rolnym, zawierające nie tylko monitorowanie zwierząt, ale posiadające autorskie stacje pogodowe, rozmieszczane na uprawach, monitorujące stan faktyczny natężenia światła, temperatury, wilgotności, ciśnienia czy wilgotności gleby. Innowacje dotykają każdą branżę i każdy etap produkcji. Podczas oficjalnego otwarcia MTC Jarosław Sokolnicki, odpowiadający w Microsoft za rynek handlu detalicznego i producentów prezentował rozwiązania pozwalające nie tylko kontrolować i zarządzać monitorowanie transportu z miejsca upraw, ale dostarczające precyzyjne informacje z regałów zakupowych, co i kto kupował dany produkt. Z kolei Piotr Szczepanik, odpowiadający w Microsoft za rozwiązania dla sektora finansowego, pokazał w Alei Innowacji zaawansowane systemy uczące się zachowań użytkowników bankowości internetowej i mobilnej (jak szybko piszemy, czy dotykamy ekranu itp.), które w sposób ciągły weryfikują naszą tożsamość i zareagują alertem na odstępstwa od normy (firma Digital Fingerprints).

„Naszą misją w polskim oddziale Microsoft jest wspieranie polskich klientów w ich dążeniu do transformowania swoich biznesów w oparciu o nowe technologie. Microsoft Technology Center uruchomione właśnie w Polsce jest dowodem dojrzałości polskiego rynku i zapotrzebowania na partnerskie podejście do projektów cyfrowej transformacji, w których każdy klient jest przez nas traktowany indywidualnie. Istotą MTC jest bowiem pogłębiona współpraca z każdym klientem, uwzględniająca jego specyfikę branżową, wyzwania, priorytety biznesowe i wizję rozwoju” – skomentował Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft. „Jestem przekonany, że w ten sposób pomożemy naszym klientom osiągnąć ich zamierzone cele dotyczące transformacji cyfrowej, a w rezultacie przyczynimy się do rozwoju silnej gospodarki cyfrowej” – dodał.


TOP 200