MS Office 2003 znika z rynku

Eric Lingman, jeden z menedżerów Microsoftu, poinformował w firmowym blogu, że z końcem czerwca koncern z Redmond przestanie dostarczać producentom komputerów pakiet MS Office 2003 w wersji OEM. Od lipca na nowych komputerach instalowana będzie już tylko najnowsza wersja zestawu aplikacji biurowych - Office 2007.

Oznacza to, że firmy, które nie posiadają zapasów MS Office 2003 OEM już wkrótce nie będą mogły zamawiać tego wydania pakietu - dostępny będzie dla nich jedynie MS Office 2007.

Zdaniem obserwatorów rynku, podjęcie takiej decyzji w zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek nowej wersji MS Office świadczy o tym, że Microsoftowi bardzo zależy na sukcesie najnowszej wersji pakietu biurowego. Warto wspomnieć, iż przedstawiciele koncernu wielokrotnie zapewniali, iż MS Office 2007 jest optymalnym pakietem biurowym dla systemu Windows Vista (ze względu na innowacje zastosowane w obydwu tych produktach) - dlatego koncern zamierza zadbać o to, by to właśnie ta wersja pakietu sprzedawana była wraz z nowymi komputerami.

Od lipca osoby, chcące kupić MS Office 2003, będą musiały szukać w sklepach wersji box tego oprogramowania (aczkolwiek należy się spodziewać, że już wkrótce i ona będzie wycofywana). W lepszej sytuacji będą klienci biznesowi Microsoftu - umowy z nimi przewidują możliwość downgrade'u z MS Office 2007 do wersji 2003.

Więcej informacji znaleźć można w blogu Microsoft Small Business Channel Community.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200