Lycos Europe za 572 mln USD kupuje konkurenta

W ten sposób Lycos próbuje zwiększyć obszar działania na europejskim rynku internetowym.

Lycos Europe, operator portalu internetowego, będący spółką niemieckiego Bertelsmanna, Gruner und Jahr i amerykańskiego Lycosa, kupił Spray Network, operatora paneuropejskiego portalu. Transakcja, która ma zostać sfinalizowana w formie wymiany akcji, jest szacowana na 572 mln USD.

Po słabych wynikach finansowych w ubiegłym roku, Lycos Europe próbuje objąć swą działalnością większą część rynku europejskiego. Na początku września br. firma poinformowała o uzyskaniu ok. 46 mln USD strat netto w zakończonym 30 czerwca br. IV kw. roku finansowego. Większość kosztów powstała w wyniku nakładów na działania promocyjne i marketingowe.

Przejęcie Spray wiąże się z jego mocną pozycją na rynku skandynawskim, a także niemieckim, gdzie jest on drugim pod względem popularności portalem. Ponadto firma jest głównym dostawcą internetowych skrytek pocztowych we Francji oraz znanym operatorem wspomagającym rozwój społeczności internetowych we Włoszech.

Po połączeniu Lycos Europe ze Spray Network, liczba osób regularnie odwiedzających (tzw. unique visitors) ich serwisy w 12 krajach wyniesie ogółem ok. 19 mln miesięcznie.

Przedstawiciele Lycos Europe zapowiedzieli także wykorzystanie doświadczeń Spray z internetowymi technologiami bezprzewodowymi.

***

Terra Networks przejmuje Lycos za 12,5 mld USD

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200