Lotusphere: IBM rozwija Lotus Sametime

Podczas konferencji Lotusphere IBM zapowiedział dwa nowe programy z rodziny Lotus Sametime - Lotus Sametime Advanced oraz Lotus Sametime Unified Telephony. IBM ustanowił też nowych partnerów, którzy zobowiązali się do współpracy w integracji platformy komunikacyjnej Lotus Sametime ze swoimi rozwiązaniami.

Planowany na pierwszą połowę br. pakiet Lotus Sametime Advanced to zbiór narzędzi do współpracy w czasie rzeczywistym. Nowa wersja umożliwia m.in. łatwiejsze znajdowanie osób (lub grup), które pozwolą rozwiązać konkretny problem w ramach korporacji. Wersja Advanced będzie zawierała także możliwość przeprowadzenia chatu z grupą osób na konkretny temat, współdzielenie pulpitu lub konkretnej aplikacji oraz współpracę online na dokumentach w czasie rzeczywistym.

W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi także pakiet Lotus Sametime Unified Telephony, który pozwoli użytkownikom zarządzać rozmowami telefonicznymi poprzez Lotus Sametime, przekierowywać je do różnych urządzeń oraz określać zasady traktowania przez system konkretnych połączeń, bazując na określonych regułach (np. automatyczne przekierowanie rozmowy z biurka na telefon komórkowy, gdy w systemie jest informacja, że użytkownik jest na spotkaniu).

Wśród nowych partnerów, z którymi IBM będzie współpracował w kontekście rozwiązań ujednoliconej komunikacji, są firmy Cisco i Nortel. W ramach współpracy Cisco planuje sprzedawać platformę Lotus Sametime bezpośrednio oraz przez partnerów wyspecjalizowanych w dostarczaniu platform unified communications. Cisco stworzy także dodatkowe plug-iny integrujące rozwiązanie IBM-a z systemami Cisco. Nortel będzie sprzedawał i integrował Lotus Sametime jako cześć swojego rozwiązania ujednoliconej komunikacji dla przedsiębiorstw, takie jak telefonia IP czy systemy konferencyjne.

W integrację swoich systemów telekomunikacyjnych z platformą Lotus Sametime inwestują kolejne firmy, m.in. Ericsson, NEC i Nortel. Ericsson planuje zintegrować swoją platformę głosową MX-ONE z Lotus Sametime, co pozwoli użytkownikom uzyskać połączenie poprzez kliknięcie w nazwisko osoby, do której dzwonimy i jednocześnie wybrać metodę tego połączenia (VoIP, konferencja, tel. komórkowy lub tel. na biurku). Dodatkowo rozwiązanie Ericssona umożliwi użytkownikom klienta Lotus Sametime obserwację, czy osoba, do której dzwonimy, aktualnie znajduje się przy biurku.

NEC zapowiedział integrację swojej bramki PBX Univerge z Lotus Sametime, co pozwoli użytkownikom podgląd obecności pozostałych pracowników przy burku i dostęp do nich poprzez komunikaty IM, konferencję web lub mail przez platformę Lotus Notes. Współpraca Nortela z IBM-em z tym zakresie ma skupić się na umożliwieniu małym i średnim firmom łatwego wdrażania telefonii IP oraz zaawansowanych usług multimedialnej współpracy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200