Logistyka wsparta informatyką

Gist będzie oferować systemy wspomagające zarządzanie zintegrowanym łańcuchem dostaw.

Gist będzie oferować systemy wspomagające zarządzanie zintegrowanym łańcuchem dostaw.

Firma Gist (dawniej BOC Distribution Services Polska) planuje rozszerzenie profilu działalności. Spółka, zajmująca się dotychczas magazynowaniem i operacjami transportowymi, zamierza stać się dostawcą rozwiązań informatycznych z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw.

Gist uruchomi w listopadzie br. w Wlk. Brytanii centrum logistyczne do obsługi internetowego sklepu spożywczego Ocado. "Nasze rozwiązania pozwalają oszczędzić środki przeznaczone na budowanie kolejnych tradycyjnych sklepów, biur czy oddziałów firm. Zamówienia złożone przez Internet są realizowane za pośrednictwem naszego centrum dystrybucyjnego i dostarczane bezpośrednio klientowi" - mówi Lesley Brett, dyrektor generalna Gist na Europę Środkowo-Wschodnią.

Podobne rozwiązanie Gist planuje stworzyć w Polsce. Firma poszukuje partnera, którym - wg zarządu - powinna zostać jedna z sieci handlowych, np. Tesco lub Géant. Na przełomie czerwca i lipca br. Gist ukończy prace związane z budową systemu dla firmy AmRest - właściciela sieci restauracji Pizza Hut i KFC - umożliwiającego składanie zamówień drogą internetową przez każdą ze stu restauracji tej firmy w Polsce. Produkty do restauracji będą dostarczane z centrum dystrybucyjno-magazynowego w Raszynie k. Warszawy.

Oddział w Polsce jest częścią brytyjskiego koncernu The BOC Group, który specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu rozwiąza- niami logistycznymi. Spółka istnieje w Polsce od 1992 r. i stanowi centrum operacji dystrybucyjnych na Europę Środkowo-Wschodnią. BOC Group do tej pory zainwestował w Polsce ok. 10 mln funtów. Do głównych klientów Gist w tym regionie Europy należą: AmRest, Coty i Cargo Partners. Obroty BOC Group w 2000 r. wyniosły ok. 3,8 mld funtów.


TOP 200