Live Activities w iOS 16 - przed nami jeszcze długa droga

Jedną z ważniejszych nowości w iOS 16 jest funkcja Live Activities. Jak rozwiązanie działa po trzech miesiącach od wdrożenia?

System operacyjny iOS 16 wprowadził zupełnie nowy ekran blokady z wieloma możliwościami personalizacji oraz wsparcie dla funkcji Live Activities - aktywnych widgetów pozwalających informować użytkownika o aktualnych wydarzeniach związanych z jego aktywnością np. czasem przyjazdu taksówki, jedzenia zamówionego na wynoś lub wyniku meczów.

Live Activity w iOS 16
Źródło: apple.com

Live Activity w iOS 16

Źródło: apple.com

Pierwotnie funkcja miała pojawić się w iOS 16, ale Apple zdecydowało się na jej udostępnienie dopiero wraz z aktualizacją do iOS 16.1. Od tego czasu użytkownicy smartfonów od Apple mogą korzystać z nowego rozwiązania. W praktyce większość z nich nie zauważyła jeszcze ani razu nowych widgetów Live Activities. Wszystko ze względu na nikłą kompatybilność aplikacji firm trzecich z tym rozwiązaniem. Najwięksi giganci z branży gastronomicznej i usługowej nie wdrożyli jeszcze funkcji Live Activities do swoich aplikacji, a sam rozwój funkcje przebiega wolniej, niż zakładano.

Zobacz również:

  • W Las Vegas można zamówić autonomiczną taksówkę
  • Apple wycofuje się z produkcji tanich modeli iPhone'a

Po półtorej miesiąca od wdrożenia aktualizacji do iOS 16.1, która wprowadziła jednocześnie Live Activities na wdrożenie tej funkcji w swoich aplikacjach zdecydował się Uber. Firma zaktualizowała swoje flagowe aktualizacje na iOS - Uber oraz Uber Eats. Użytkownicy smartfonów z iOS 16 mogą już korzystać z Live Activities, a posiadacze modeli iPhone 14 Pro oraz iPhone 14 Pro Max otrzymali również integrację Dynamic Island.

W aplikacji Uber Live Activities pokazuje animację postępu przejazdu. Widget informuje również o przewidywanym czasie dojazdu do celu. Przy wyliczeniach brany jest pod uwagę ruch uliczny. W aplikacji Uber Eats wyświetla się status zamówienia - przygotowanie przez restauracje, odebranie przez kuriera oraz dostarczenie pod wskazany adres.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200