Linksys prosi użytkowników routerów o pilne resetowanie haseł

Firma zablokowała konta użytkowników jej routerów skonfigurowane w usłudze chmurowej Smart WiFi i prosi ich o jak najszybsze zresetowanie haseł. Powód – Linksys zorientował się, że usługa została zaatakowana przez hakerów i chce zapobiec ewentualnej kradzieży danych.

Chodzi tu wyłącznie o konta Smart WiFi. Jest to chmurowe rozwiązaniem, dzięki któremu właściciel routera może się nim łączyć przez Internet i zarządzać w ten sposób jego ustawieniami. Jest to bardzo wygodna metoda zarządzania routerami, chociaż ma tę wadę, że znajduje się często na celowniku hakerów, którzy chcą w ten sposób przejąć kontrolę nad tymi urządzeniami.

Gdy tylko Linksys zorientował się, że jeden z takich ataków powiódł się, postanowił zablokować konta i poprosić wszystkich użytkowników takich „chmurowych” routerów o zresetowanie hasła. Słowo „wszystkich” jest istotne, ponieważ Linksys nie jest w stanie powiedzieć na sto procent, które konta zostały zhakowane.

Zobacz również:

Firma prosi też użytkowników routerów, aby wybierali unikalne i trudne do odgadnięcia hasło. Najlepiej takie, którego nie używają nigdzie indziej w swoich strukturach IT.


TOP 200