LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
-
- 02.04.2024, godz. 09:24
LinkedIn testuje nowe formaty, które bazują na sposobie działania TikToka. Mowa o krótkich materiałach wideo.
LinkedIn to jedyne tak popularne profesjonalne medium społecznościowe na świecie. Portal ten w przeciwieństwie do Facebooka, TikToka czy Instagrama nie posiada bezpośredniej konkurencji. Nie oznacza to jednak, że nie musi się rozwijac oraz bacznie spoglądać na poczynania innych platform społecznościowych.
![LinkedIn testuje nowy format oparty na krótkich wideo
Źródło: linkedin.com LinkedIn testuje nowy format oparty na krótkich wideo
Źródło: linkedin.com](/g1/news/thumbnails/4/4/441599_1681103255513_png_95_adaptiveresize_830x590.webp)
LinkedIn testuje nowy format oparty na krótkich wideo
Źródło: linkedin.com
Na LinkedIn trwają obecnie testy nowej funkcji, która do złudzenia może przypominać format, na którym bazuje TikTok. Nowy kanał wideo ma zapewniać użytkownikom krótkie wskazówki związane z ich karierą i jej rozwojem oraz spostrzeżeniami branży, w której pracują. Nowy format projektowany jest w celu szybkiej i wygodnej konsumpcji formatów wideo z nakierowaniem na odbiór na urządzeniach mobilnych - zupełnie jak w przypadku TikToka.
LinkedIn jest jednym z ostatnich graczy na rynku, który testuje krótkie formy wideo. Na ich implementacje zdecydował się Instagram, YouTube, Snapchat, a nawet stremingowy gignat VOD - Netflix.
Podobnie jak w przypadku innych rodzajów publikacji na LinkedIn, nowy format dostosowany jest do biznesowych ram portalu.
Według LinkedIn, którego właścicielem jest Microsoft wdrożenie nowego formatu to strategiczny ruch, który wynika z zapotrzebowania użytkowników. Firma donosi, że jej baza użytkowników coraz częściej poszukuje treści wideo jako preferowanej metody uczenia się od profesjonalistów i ekspertów z branży.
Jednocześnie LinkedIn zdaje sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie za sobą wprowadzenie nowego formatu, który może zostać uznany przez użytkowników za dodatkowy, stały napływ przytłaczających treści. Firma Aktualnie testuje nowy kanał na wybranych użytkownikach.