Lider Informatyki - promocja polskich rozwiązań

Grupa Generali, która zwyciężyła w kategorii Bankowość i finanse konkursu Lider Informatyki w ubiegłym roku zrealizowała ideę portalu dla klientów, dzięki któremu wielu z nich zaczęło aktywnie zarządzać finansami.

Lider Informatyki - promocja polskich rozwiązań
Nowe Konto Klienta stanowi akcent zamykający realizację strategii IT Generali na lata 2008–2012. Był to jeden z najbardziej kompleksowych i skomplikowanych technologicznie projektów, gdyż wymagał zintegrowania portalu internetowego z wieloma systemami do obsługi polis. To pierwszy produkt w historii Generali będący pochodną centralnej bazy klientów.

Co czwarty posiadacz polisy w Generali w ciągu miesiąca odwiedził portal co najmniej dziesięciokrotnie. Prosto¬ta i intuicyjność rozwiązania kryją jeden z najbardziej złożonych, szerokich projektów w historii IT Grupy Generali w Polsce.

Zobacz również:

  • Kwarantanna domowa, czyli aplikacja mobilna tysięcy Polaków. Czy jest obowiązkowa?

Rozwiązanie zostało zaplanowane z myślą o obniżeniu kosztów administracyjnych i umożliwieniu samoobsługi. Dodatkowo celem jest umożliwienie działań up-sell, cross-sell. W pierwszym miesiącu od uruchomienia Konta Klienta miało niemal 1 mln odsłon. Klienci spędzają w serwisie średnio 10 minut.

Portal Sprzedażowy Merkury 2.0 to z kolei element nowej strategii biznesowej Generali na najbliższe pięć lat. To rozwiązanie zmieniające podejście do procesu sprzedaży – chodzi o to, żeby nie koncentrować się na produkcie, tylko na kliencie. Merkury 2.0 pozwala departamentom biznesowym firmy na sprawne modyfikowanie istniejących produktów i ich szybkie wprowadzanie na rynek. System umożliwia przeprowadzenie pełnego procesu sprzedaży na tablecie, zakończonego złożeniem na urządzeniu podpisu elektronicznego. To intuicyjny portal pozwalający na bardzo szybkie wystawienie polisy.

Agenci uzyskali innowacyjną i unikalną w skali polskiego rynku możliwość łączenia wybranych przez klienta różnych typów ubezpieczeń w jeden, zindywidualizowany pakiet. System podpowiada także gotowe zestawy produktów ubezpieczeniowych na podstawie najczęściej wybieranych. Agent może wystawić polisę, nawet na kilka produktów, za pomocą kilkunastu kliknięć, w zaledwie kilka minut.

Podczas Gali rozdania nagród Przemysław Pietrzyk, dyrektor Departamentu Informatyki Generali Polska powiedział Computerworld TV, że wdrożenia się udały, bo zgrany i zaangażowany zespół realizował strategię IT, która podąża za strategią biznesową. Dodał, że polskie rozwiązania – Konto klienta i Merkury 2.0 mogą zostać zastosowane w Generali za granicą. Zdaniem dyrektora Pietrzyka największym wyzwaniem jest aplikacja mobilna, którą Generali rozwija o nowe funkcjonalności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200