Lego wprowadza modułowość i metaversum do swojej kultury inżynierii oprogramowania

Lego, producent plastikowych klocków, szybko powiększa swoje zespoły zajmujące się tworzeniem oprogramowania, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wirtualne doświadczenia.

Biuro Lego/ Lego Group

Lego gwałtownie powiększa swoje zespoły inżynierów oprogramowania, ponieważ odchodzi od plastikowych klocków na rzecz bitów i bajtów, ale czy może konkurować z najlepszymi firmami technologicznymi o najlepsze talenty?

Duńska firma intensywnie inwestuje, aby stać się bardziej zaawansowanym technologicznie przedsiębiorstwem, po tym jak gwałtownie wzrosła popularność internetowych gier w budowanie z klocków, takich jak Roblox i Minecraft Microsoftu.

Zobacz również:

  • 7 sposobów na podtrzymanie komunikacji i poczucia wspólnoty w zespołach zdalnych i hybrydowych
  • Meta poprawi prywatność użytkowników VR. Koniec łączenia gogli Quest VR z Facebookiem

Dostrzegłszy straconą szansę, Lego ogłosiło w kwietniu tego roku partnerstwo z producentem gier wideo Epic. Obie firmy połączą siły, aby budować nowe doświadczenia w metaversum, zacierając granice między cyfrowymi i fizycznymi doświadczeniami budowlanymi. „Partnerstwo z Epic to nasza podróż do metaversum, w której musimy pracować nad dużym produktem i technologią, którą musimy zaprojektować” - powiedział serwisowi InfoWorld Atul Bhardwaj, dyrektor ds. cyfrowych i technologicznych w Lego Group.

Aby sprostać tym możliwościom, Lego chce rozbudować swój wewnętrzny zespół inżynierów oprogramowania, a celem jest potrojenie zespołu cyfrowego do 1800 osób do końca 2023 r., zatrudnionych w biurach w Kopenhadze i Billund w Danii, Londynie i Shaghai.

Przeprowadzenie cyfrowej transformacji w Lego

Aby zasilić tę transformację, Bhardwaj mówi o uczynieniu Lego bardziej zorientowanym na produkt, inżynierię i architekturę. „Patrzę na to jak na produkt w przeciwieństwie do projektu, co oznacza definiowanie problemów, które rozwiązujesz jako zestaw produktów cyfrowych, które tworzysz i budujesz” – powiedział. Jeśli chodzi o uczynienie Grupy Lego bardziej inżynierską, Bhardwaj chce skupić się na architekturze i rzemiośle. „Jakie jest rzemiosło inżynierskie, które chcesz mieć na miejscu, aby móc inżynierować światowej klasy skalowalne systemy?”, pyta.

Oczywiście, inżynierowie oprogramowania będą odgrywać ogromną rolę, ale nowi cyfrowi pracownicy będą uzupełniani przez cyfrowych projektantów, menedżerów produktu i menedżerów programów technicznych w miarę rozwoju zespołu cyfrowego.

Budowanie infrastruktury technologicznej typu cloud-native

Wszystkie te ambicje będą musiały być wsparte silną architekturą cyfrową. Bhardwaj chce, aby Lego budowało systemy, które „mogą się skalować, działać 24/7, są elastyczne, otwarte i łatwe do podłączenia”.

Firma buduje nową, ujednoliconą platformę danych i odświeża swoją infrastrukturę, aby była bardziej elastyczna i chmurowa. Zaczynając od bardzo niewielkiego wykorzystania chmury 18 miesięcy temu, Lego hostuje dziś 54% obciążeń roboczych w chmurze, z ambicjami, aby w przyszłości być w 100% w chmurze publicznej. „Idziemy w kierunku szybkości, responsywności i elastyczności, które daje chmura” - powiedział Bhardwaj.

Grupa Lego stosuje szeroką gamę języków i frameworków, od Unity dla niektórych nowych produktów skierowanych do konsumentów, przez React dla Lego.com, po SAP ABAP dla systemów back-office. „Mamy w pewnym sensie wszystko” - powiedział Bhardwaj. „W platformie danych używamy Scali i Pythona. Jeśli jesteś inżynierem zainteresowanym nowoczesnym stosem technologicznym, to znajdziesz go tutaj”.

Trochę historii Lego

Oprogramowanie i Lego od dawna idą w parze, ponieważ wielu inżynierów lubi budować fizyczne modele w wolnym czasie, gdy szukają odskoczni od swoich stacji roboczych. „Każda osoba, z którą przeprowadzam rozmowę o pracę ma historię związaną z Lego” - mówi Bhardwaj.

Lego wprowadza modułowość i metaversum do swojej kultury inżynierii oprogramowania

Źródło: Lego

Modułowe komponenty oprogramowania od dawna były reklamowane ze względu na ich użyteczność przypominającą Lego, które można „zatrzasnąć” na innych komponentach. Ta idea rozciąga się teraz na sposób, w jaki Lego samo buduje oprogramowanie, poprzez luźno sprzężone systemy i szerokie wykorzystanie API. „Kiedy opisuję wspaniałą architekturę, jest ona jak klocki Lego, gdzie możemy coś zbudować, rozłożyć na części i stosunkowo łatwo odbudować coś innego. To właśnie próbujemy tutaj stworzyć” - powiedział Bhardwaj.

Lego oczekuje również, że jego inżynierowie będą działać w luźno powiązanych zespołach, z autonomią do budowania funkcji, jak potrzebują. „Chcemy zbudować kulturę z autonomicznymi zespołami z wolnością do rozwiązywania problemów w sposób, który najlepiej widzą "Jesteśmy firmą zapewniającą rozrywkę, z zabawą zakotwiczoną w tym, co robimy. To duża część naszej kultury” - konkluduje Bhardwaj.

Źródło: InfoWorld

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200